Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická/praktická část*
Jméno a příjmení studenta Alžbeta Štefinová Studijní program Výtvarná umění
Obor/ateliér Design obuvi
Forma studia Prezenční Akad.
rok 2011/2012
Název práce Design kolekce dámské kotníčkové obuvi s galanterním doplňkem – kabelkou
Oponent práce MgA. Veronika Jakóbková
V bakalářské práci Alžbety Štefinové, s názvem „Design kolekce dámské kotníčkové obuvi s galanterním doplňkem – kabelkou“, kladně hodnotím výběr inspiračního zdroje – umělecký směr ART DECO.
Práce je správně rozdělena na úvod, praktickou a teoretickou část, závěr, seznam použité literatury, seznam obrázků a seznam příloh. Ovšem již v úvodu, který by měl čtenáře uvést do problematiky a nastínit cíl práce, jsou patrné nedostatky; studentka se namísto obecného seznámení s prací pouští do rozboru inspiračního zdroje a procesu navrhování. Tyto informace by však měly být uvedeny až v následující teoretické a praktické části.
V teoretické části se studentka zabývá analýzou uměleckého směru ART DECO, ve kterém čtenáře seznamuje s charakteristikou, vývojem a šířením směru; věnuje se také společenské a hospodářské situaci doby. Oceňuji, v jaké šíři studentka dané téma nastudovala, avšak postrádám podrobnější informace o dobové módě a obouvání a vlastní individuální názor na řešenou problematiku. Bohužel má tato část práce výrazně kompilační charakter a obsahuje také mnoho formálních chyb, jako je například absence záhlaví (s názvem školy a fakulty)
a číslování stran, a řadu stylistických nedostatků (chybějící diakritika, písmena, dokonce i celá slova a nedokončené věty), což snižuje úroveň celého projektu. Nestandardní je také použití širšího řádkování.
Praktickou část studentka uvedla vývojem kotníčkové obuvi, který je dle mého názoru nepodstatný a zbytečný a žádným způsobem nenavazuje na předchozí část teoretickou;
s praktickou částí má společné pouze to, že studentka pro svou kolekci zmiňovaný typ obuvi použila. Následující kapitola velmi stručně popisuje proces navrhování, výběr materiálů a postup výroby. V této části práce bych přivítala prezentaci vlastních myšlenek a také hlubší rozbor konkrétních prvků, které studentku při navrhování inspirovaly. V kresebných návrzích, obsažených v příloze, studentka poměrně dobře vystihla podstatu ART DECO, ačkoli příbuznost se zmiňovaným směrem postřehne pouze čtenář se znalostí dějin umění, jelikož charakteristické prvky ART DECA jsou v teoretické části popsány jen okrajově.
Jak z názvu práce vyplývá, praktickým výstupem měla být kolekce dámské obuvi s doplňkem, ovšem v příloze jsou zařazeny fotografie pouze jednoho realizovaného páru
s kabelkou,
což množstvím odpovídá spíše semestrální práci.
Otázky:
1. Z jakého důvodu jste realizovala pouze jeden návrh?
2. Nepřemýšlela jste o využití i jiných střihů dámské obuvi?
Návrh klasifikace E – dostatečně
V(e) ... dne ...
...
..……… podpis oponenta práce
Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:
A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně
* nehodící se škrtněte