• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Skupina počítačové grafiky: projekty

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Skupina počítačové grafiky: projekty"

Copied!
38
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Skupina počítačové grafiky:

projekty

Prezentuje: Jaroslav Křivánek

(2)

http://cgg.mff.cuni.cz/temata.php

(záložka „Témata“ / „Topics“)

(3)

What we do…

• Realistic rendering

• 3D printing

• 3D recognition

• Smart 3D content creation

• Game development

• Miscellaneous artistic & other funky topics

(4)

Creative and realistic 3D printing

(5)

Creative and realistic 3D printing

(6)

Active illumination in 3D printing

(7)

Dithering, color reproduction & color separation in 3D printing

2D obrázky

(8)

Intelligent 3D graphics (via machine learning/AI)

• Architectural sketches

• Style transfer in 3D

• Denoising & super-resolution

• 3D scene understanding & learning

(9)

Architectural sketches

(10)

Style transfer in 3D

+ = ?

http://cg.cs.tsinghua.edu.cn/people/~kang/magicdecorator.htm

(11)

Denoising & super-resolution

(12)

3D scene understanding & learning

(13)

3D scene understanding & learning

• Most natural orientation of objects

• Most common spatial configuration (chairs around a table)

• Materials on objects

• Appropriate scaling of textures

• Automatic (semantic) labeling of imported 3D models

• Automatic & intelligent UV unwrapping

• Automatic lighting

(14)

“Find a sofa that fits my living room”

(15)

“Find a good material for my desk”

(16)

Detekcia významných oblastí s využitím superpixlov

s využitím genetických algoritmov

s využitím deep learning

(17)

Príznaky

lokálne príznaky na 3D dátach

kombinácia globálnych a lokálnych príznakov pri

vyhľadávaní obrazov v rastúcich databázach

(18)

Iná téma z oblasti spracovania obrazu a počítačového videnia po dohode

Priebežne sledujte nástenku pri

miestnosti 406

(19)

Simulace transportu světla

(20)

http://cgg.mff.cuni.cz/temata.php

(záložka „Témata“ / „Topics“)

(21)

Music to 3D

Generate 3D Models / Animations from Audio Input

Static 3D

→ interesting shapes

+ Animation

→ matching sequences

+ Interaction

→ eg. lights.helloenjoy.com/

(22)

Particle system Interactive rendering

● Global illumination solution with simplifying conditions

○ Simple geometry

○ Limited lights + one enviromap

○ etc.

● On GPU only or hybrid CPU/GPU solutions

● Support for experimentation (scriptable!)

● Lot of extensions ....

(23)

Oskar Elek

• Computer Graphics Group (PostDoc)

oskar@cgg.mff.cuni.cz

• Areas of interest:

rendering (Monte Carlo, real-time) 3D printing (appearance fabrication) simulation

material modelling

(24)

Topic #1: Real-time Fractal Renderer

Interactive zooming into fractals

Render different fractals

[made in Xaos]

(25)

Topic #1: Real-time Fractal Renderer

Project phase

• Robust interactive GPU implementation (CUDA or shaders)

• 2-3 standard fractals

• Simple UI for parameter tweaking

Thesis phase

• Variable-resolution perceptual (‘foveated’) rendering

• Adaptive sample reusing (reprojection)

• Experimental fractals / coloring schemes / filters (author’s choice) Sign up if you’re into some of these…

• GPUs, math, computational art, image processing

(26)

Topic #2: Generalized 2D Particle Simulation

Physics-based particle simulation

on simple 2D stencils… …or actual images such as projected building

[made by Patrick Huebner] [made by Zaha Hadid Architects]

(27)

Topic #2: Generalized 2D Particle Simulation

Project phase

• Simulation in 2D black & white ‘stencil’ world (CPU or GPU)

• Basic interaction with geometry (bouncing) and forces (gravity)

• Ability to generate animations, simple scripting

Thesis phase

• Application to and simple interaction with images

• Consider interaction between particles (force fields)

• Simulate advanced phenomena: dielectric breakdown, Brownian motion, diffusive aggregation, fluid flow… (optional)

Sign up if you’re into some of these…

• Simulation, computational art, physics, geometry processing

(28)

http://cgg.mff.cuni.cz/temata.php

(záložka „Témata“ / „Topics“)

(29)

Charles University, Prague

28

th

February, 2017

(30)
(31)
(32)
(33)
(34)
(35)
(36)
(37)
(38)

Odkazy

Související dokumenty

Úvod do počítačové grafiky - rastrová a vektorová grafika, barevné modely, ukládání grafických dat, principy komprimace grafických dat, běžné grafické formáty a

Díky tomu může být hlubší pozornost věnována tématům jako je tvorba webových stránek, databází, programování, počítačové grafiky či 3d modelování..

Student se ve své bakalářské práci zabýval problematikou concept art za pomoci 3D grafiky.. Práce je napsaná pro recipienta velmi čtivě a také kvituji zapojení

Obdélník, Elipsa, Tvar, Odstranění virtuálních segmentů, Ruční režim, Bezierův režim, Text, Tvary nadpisů, Základní tvary, Inteligentní výplň, Mnohoúhelník,

S neustálým vývojem počítačových technologií se dále rozrůstají i možnosti zpracování a následného využití 3D počítačové grafiky. Současně se

Bakalářská práce pana Schillera se zabývá tvorbou webové aplikace pro výuku základů počítačové grafiky pomocí technologie WebGL a implementací sady výukových

Z původní webové aplikace na výuku základů počítačové grafiky, která měla zastřešovat sadu demonstračních příkladů ve WebGL, se stal plnohodnotný tutoriál..

As previously, this simulation is realized by a full 3D geometry of the RW. Contrary to the previous simulation mentioned in 2.3.2, radial displacement equal to used interference fit