• Nebyly nalezeny žádné výsledky

A - výborně A - výborně A - výborně A - výborně splněno náročnější POSUDEK VEDOUCÍHO ZÁVĚREČNÉ PRÁCE

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "A - výborně A - výborně A - výborně A - výborně splněno náročnější POSUDEK VEDOUCÍHO ZÁVĚREČNÉ PRÁCE"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

POSUDEK VEDOUCÍHO ZÁVĚREČNÉ PRÁCE

I. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE

Název práce: Automatic Game Level Generation Jméno autora: Vladyslav Yazykov

Typ práce: bakalářská

Fakulta/ústav: Fakulta elektrotechnická Katedra/ústav: Katedra kybernetiky Vedoucí práce: Ing. Jaromír Janisch Pracoviště vedoucího práce: Katedra počítačů

II. HODNOCENÍ JEDNOTLIVÝCH KRITÉRIÍ

Zadání

náročnější

Zadání vyžadovalo specifické znalosti z oblasti strojového učení za hranicí běžně vyučované látky, extenzivní průzkum state- of-the-art zdrojů týkající se automatického generování herních úrovní (včetně analýzy aktuálních vědeckých článků), softwarovou implementaci problému, a návrh a implementaci vybraných řešení.

Splnění zadání

splněno

Zadání považuji za splněné, zejméma v bodě „based on the research, design an automatic level generation technique with varying difficulty“ student projevil velkou kreativitu a navrhl celou řadu různých přístupů, některé v teoretické rovině a některé i prakticky implementoval. Poslední bod „evaluate the level generation approach with agents of different skill level“

v práci chybí, tedy není zde evaluováno jak se skutečně agenti v různých úrovních chovají. Nepovažuji to však za podstatné, protože navržení agenti jsou v práci používaní zejména přímo pro generaci jednotlivých úrovní a tyto výstupy zobrazeny jsou s velmi zajímavými výsledky.

Aktivita a samostatnost při zpracování práce

A - výborně

Student pracoval velmi samostatně s pravidelnými schůzkami. Student projevil velkou schopnost řešit problémy které se vyskytly a to občas velmi kreativními (avšak po analýze naprosto správnými) cestami, na které přišel zcela sám.

Odborná úroveň

A - výborně

Student prokázal velkou orientaci v odborné literatuře a pracuje s pokročilými metodami strojového učení naprosto přirozeně (zejména metody deep reinforcement learningu (RL), a vlastního návrhu architektury neuronové sítě). Občas mi v práci chyběla provázanost se sekcí Related Work, tedy zejména přímé odkazy v hlavním textu na články, které by se mohly dané sekce týkat. Práce kromě textu obsahuje i implementaci navržené hry (která je však velmi jednoduchá a hlavně slouží pro demonstraci navržených řešení) a implementaci RL agentů a nakonec podrobně popsané praktické výsledky některých zvolených metod.

Formální a jazyková úroveň, rozsah práce

A - výborně

Posuďte správnost používání formálních zápisů obsažených v práci. Posuďte typografickou a jazykovou stránku.

Práce je psaná v anglickém jazyce a její úroveň je vysoká, s pouze velmi občasnými nedostatky. Matematické výrazy jsou používány korektně a cíleně na správných místech. Na vhodných místech jsou umístěny přehledné grafy. Rozsah práce je nadprůměrný a plný věcného textu.

Výběr zdrojů, korektnost citací

A - výborně

Práce obsahuje podrobnou sekci Related Work, která je obsahuje široký přehled odborné literatury týkající se tématu. V samotné práci by si občas některé pasáže zasloužily zasadit do kontextu, ale to je jen menší výtka. Celkově práce obsahuje

1/2

(2)

POSUDEK VEDOUCÍHO ZÁVĚREČNÉ PRÁCE

nadprůměrný počet citací, a to zejména na korektní odborné zdroje.

Další komentáře a hodnocení

Hlavní nedostatek práce je, že implementovaná hra je velmi jednoduchá, a práce tak nakonec neřeší cíle z reálných her, které si v úvodu sama nastavila. Zároveň je ale nutné říct, že to neznamená, že by řešené problémy byly triviální.

Jednoduchost hry měla spíše kladný účinek a to že umožnila techniky navrhnout a prakticky otestovat.

III. CELKOVÉ HODNOCENÍ A NÁVRH KLASIFIKACE

Práce je na výborné úrovni, splnila zadání a proto předloženou závěrečnou práci hodnotím klasifikačním stupněm

A - výborně.

Otázky:

A) Jak sám zmiňujete na str. 11, jedna z motivací práce byla, že je těžké automaticky generovat nerepetivní úrovně v komplexních hrách. Shrňte stručně jak výsledky práce umožní se s tímto problémem vypořádat.

B) Na str. 15 definujete w jako vzdálenost od chtěné a dosažené obtížnosti a dále uvádíte „we maximize the log probability of the embeddings that resulted in a higher w“. Pokud chceme model jehož výstupem je úroveň se zadanou obtížností, neměli bychom spíše danou pravděpodobnost minimalizovat?

Datum: 24.8.2021 Podpis:

2/2

Odkazy

Související dokumenty

Student v průběhu řešení své bakalářské práce aktivně komunikoval s vedoucím práce, řešil nastalé problémy či konkrétní směry dalšího postupu v řešení

Koncept řešení je adekvátní pro daný účel a urbanistické řešení odpovídá velikosti a typu urbanistické struktury města Česká Lípa.. Navržené řešení integrující

Zadání bylo zcela splněno, výsledná práce původní zadání dokonce výrazně přesahuje.. Studentovi se podařilo úspěšně použít známé metody a dokázal je integrovat

Jsem vemi rád, že si Tuan Anh Ho vybral naší laboratoř pro svojí bakalářskou práci, protože skutečně posunul práci na projektu kupředu a výsledky jeho práce

CELKOVÉ HODNOCENÍ, OTÁZKY K OBHAJOBĚ, NÁVRH KLASIFIKACE Shrňte aspekty závěrečné práce, které nejvíce ovlivnily Vaše celkové hodnocení.. Uveďte případné otázky, které

Práce obsahuje kvalitní rešerši osvědčených postupů návrhu formulářů a relevantních nástrojů, ke které mám jenom menší výhradu.. U relevancích nástrojů (Kapitola 3)

Uveďte případné otázky, které by měl student zodpovědět při obhajobě závěrečné práce před komisí. Předloženou závěrečnou práci hodnotím klasifikačním stupněm

V komentáři případně uveďte body zadání, které nebyly zcela splněny, nebo zda je práce oproti zadání rozšířena.. Nebylo-li zadání zcela splněno, pokuste se