Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická/praktická část*
Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická/praktická část*
Jméno a příjmení studenta Eva Jurigová
Studijní program N8206/Výtvarná umění
Obor/ateliér 8206T102/Multimédia a design/Ateliér Prostorová tvorba Forma studia Prezenční Akad.
rok 2018/2019
Název práce Atrium bytového domu Lešetín Vedoucí práce Doc. Ing. arch. Michael Klang, CSc.
Eva Jurigová si vybrala těžké téma. Adaptace cyklicky přestavované továrny na soudobé kvalitní bydlení při respektování původního traktování objektu přináší řadu úskalí, která by potrápila i zkušeného architekta. Očekávatelná kolize mezi veřejným prostorem navrženého atria a vstupem do bytů via pavlače může snadno devalvovat soukromí, jako jeden z motivujících faktorů privátního prostoru.
Vývoj návrhu byl vrstevnatý, a budiž ke cti autorky intenzivně variovaný podle dosaženého pochopení komplexity problémů jak vlastním studiem podmíněností, tak konzultacemi s odborníky pro různé oblasti stavby.
Myslím, že konečné rozhodnutí použít jako funkční vrstvu a markant zároveň interiérovou zeleň, bylo rozumné a správné. Vytvořil se předpoklad vnesení jistého organického systému do ortogonality funkcionalistické architektury, de facto tak synergie ke změně účelu stavby.
Hledání formy přivedlo autorku v první fázi k myšlence instalovat živou zeleň a té podrobila průzkum možností a dosažení realizace. Souhlasím s řadou výhrad a kompromisů, které by realizace přinesla, stejně jako s trvalou komplikací zajistit kvalitní podmínky pro udržitelnost projektu. Ty nakonec vedly k rozhodnutí variovat zeleň charakteristickým náznakem: rastrovaným panelem, jehož prosvěcování jak přírodním zdrojem tak elektrickým světlem může navodit atmosférou metaforickou skutečné.
Teoretická část logicky mapuje genezi místa i povahu stavby, její rodokmen a její
„rodiče”, všímá si kontextu architektury v soudobém vývoji Zlína. Samostatná kapitola věnovaná věhlasnému architektovi Miroslavu Lorencovi je podnětná stejně jako poukaz na nutnou konverzi zlínské architektury v současných
podmínkách.Rešerše
o parametrech materiálu, světla, barvy i akustiky dokládají rozsah hledané podpory pro vlastní řešení.
Praktická část mapuje typologické části návrhu a nabízí modulární panelové krytí pavlačí s možností až scénického (použitím reflektorů a spektra RGB) prosvěcování,
a tak modelování atmosféry ve variantním módu. Navržený corten jako materiál zástěny patreně vnese do reálného prostředí i jev stárnutí a je otázkou, jestli v interiéru - bez předpokládaného smáčení - nebude příliš dlouhé.
Snaha o zachování industriálního charakteru budovy vede Evu Jurigovou k používání dalších technicistních materiálů a z nich pramenících konstrukčních řešení. Velmi přehledně je dokládají tabulky použitých prvků.
Velmi pozitivně hodnotím kapitolu 12 za její přítomnost; je to snad poprvé, kdy vnímám, že student zohledňuje a monitoruje konzultace k tématu. Nepochybně k svému prospěchu, neboť zaručuje svoje dílo ověřenou profesionalitou.
Projektová část obsahuje v disciplíně povinnou výkresovou dokumentaci
zpracovanou přehledně a vzorně.Předpokládám, že v případě přijetí nabízeného řešení investorem k realizaci, proběhne detailování modulů jak z technického, tak graficky/rastrově účinného pohledu a přinese očekávatelné korekce materiálové i výtvarné. Nabízí se pro tuto etapu spolupráce s výtvarníkem, který by, podobně jako nezbytný konstruktér, převzal odpovědnost za dořešení výborného nápadu.
Snad jedinou připomínkou drobného stínu této odevzdané práce jsou přehlédnuté chyby v textu.
Hodnocení
Teoretická část: A Praktická část: A
Kontrola plagiátorství byla negativní/pozitivní – systém našel shodu 0 %.
Návrh klasifikace ...
A
...V Praze dne 31.05.2019
...
..……… podpis vedoucího
práce
Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:
A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně
* nehodící se škrtněte