Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta podnikohospodářská
Posudek oponenta bakalářské práce
Název bakalářské práce:
Autor bakalářské práce:
Cíl bakalářské práce:
Kritéria hodnocení (každé max 10 bodů) Přidělené body
1. Vymezení cíle a jeho naplnění 9
2. Adekvátnost použitých metod, způsob jejich použití 8
3. Náročnost tématu na získávání dalších znalostí či dovedností 8
4. Hloubka a správnost provedené analýzy (ve vztahu k cílům) 8
5. Práce s informačními zdroji a jejich citace 5
6. Logická stavba a členění práce 6
7. Jazyková a terminologická úroveň 7
8. Formální úprava a náležitosti práce, rozsah 7
9. Vlastní přínos k řešené problematice 8
10. Využitelnost výsledků práce v praxi/teorii 8
Celkové bodové hodnocení (max 100 bodů) 74
Výsledná známka dobře (3)
Celkové zhodnocení práce a otázky k obhajobě:
Jméno oponenta bakalářské práce:
Pracoviště oponenta bakalářské práce:
pondělí 5. říjen 2020
podpis oponenta bakalářské práce
Vytvořit analýzu udržitelného podnikání a byznys modelu společnosti NILA Living s.r.o. a na základě zjištěných faktů sestavit návrh změn a doporučení, která by v budoucnu mohla podpořit úspěšnost společnosti, její další růst a vývoj.
Čestně prohlašuji, že nejsem ve spřízněném vztahu k autorovi bakalářské práce.
Fenomén udržitelnosti v módním průmyslu České republiky na příkladu značky NILA, retailu s udržitelnou módou a doplňky
Lenka Oršulová
Ing. Jan Mísař, Ph.D.
Katedra podnikání
Předložená bakalářská práce se zabývá velice aktuálním tématem udržitelnosti v oblasti módy. Cílem práce je analýza vybraného podniku z hlediska udržitelnosti a aplikovaného byznys modelu. Autorka chce následně navrhnout doporučení pro zlepšení výchozí situace.
Teoretická část práce je rozčleněna na 5 kapitol. První tři kapitoly by měly tvořit jeden celek a jejich aktuální konstrukce působí zmatečně. Kapitoly 1 a 2 obsahují každá pouze jednu podkapitolu a délkou se každá blíží jedné stránce. Kapitola 3 pak místy duplikuje kapitolu 1. Hloubka i rozsah literární analýzy je zde spíše základní. Autorka sama v úvodu práce říká, že Slow fashion je v současné době světový fenomén, ale k popisu tohoto tématu věnuje pouze 2 odstavce. Problematika udržitelnosti a módního průmyslu je v současné době již dobře zpracována v odborné literatuře, se kterou autorka skoro nepracuje.
Metodologie by měla být rozdělena na více částí – např. výzkumný vzorek, popis metod, atd. Lean Canvas by neměl být uvedený jako samostatná výzkumná metoda, protože se jedná o nástroj pro zachycení byznys modelu. Bohužel se zde lehce projevuje nedostatečná práce s vědeckými články, protože zde chybí přesnější popis metod a celková opora výzkumu – proč zrovna vybrané metody? Jaké byly výzkumné otázky? Kde autorka přišla na dané otázky do rozhovoru (scénáře)?
Praktické části rozhodně nechybí zápal a je zde vidět osobní motivace autorky. Autorka provedla velice detailní analýzu vybrané společnosti a model Lean Canvas je velice dobře popsán. Velice kladně hodnotím i pokus o rozšíření modelu na Social Lean Canvas, který autorka popisuje v kapitole 8.3.
Seznam literatury není abecedně řazený a obsahuje více citačních stylů (popř. chybný zápis).
H O D N O C E N Í B A K A L Á Ř S K É P R Á C E