F !
liiitrt'"'
$:irtl{l.i l"'l rt 13 il*j,{,fi {:}i|.l 1 {: [tdl ,i1 ir lrtl{!i!{j lll{ijii:fi{f, I I l\i1 rl 'll
i:r ii i ;' i ll' :f 1,,, 1trl,,.,i' lrrjl;l
K:rtedrn vj'lYft rfi€ hultury { - l i r o d s k e r r a n r . L , l i J | 0 0 P l z e i r 'Ttl.:
37i 6i6 4."tt). 317 636 '+il e-nrai i : .iiuriu'anrbtri)kvk. zcu.cz
Wrmtokol a hmMrxffiffiwffi6
diplcrmmw# prt&ce
N&xev Bra&*e: H*drc*cernfi fmmtmaFe ve vftvernfch prCIjcw&ffiEt stf*dwffik*Ea*k&"
Fr;*ci B#mS$otiEa stsidmmtka: ffi*" Ad*Ee &-&M&*ffiVe
$tudijni *bor: L"$m$tcEs*vi w$tvarm** w$mfu*vp pr* stf*dstE Skn{y & a*k$adu"t}
cirm6ieck* Skwly
ffmw-w#e&*pwss:$:€e
?r*e*E k*dn*t$$: ffimm. ilae*ffin. #mm ffi$*vFk, *S*.
1. ffif$ pn;*ee
iuv*d'te, do jak* n:iry byl napfn&n):
#i/smr pn*ce fuyfo r:a xskln## sf*dl* *cfhc*:* fit*ratury m kvafitativrs{fs* vyzkumu pitatn* cvdrif *:nfru*sff vyrfuu*r* f**f*zie v# vyfv*m6 vych*vti a p*#r*hnery*i s*
reiff'rcffrf na n;hvrh a f*ruxru/cv*ni krit*ri{ pra h*r}****ni frv*f$y {antazij*ik* Vsr*j*vu ts str"*#*$kplalr*.
#{l prace byl spt'n&n y* sfaru*y*rirfrn r*asnlru. U*fi&*sl a *fuarmk{*ristiky vyzkumnuh*
rrr*rku ocfpnvi#nji rs#Snr. *rp:lcm*lrffua vk*dn# mnvaruyc t7& f**r*iicfoti texty i vyzkumy, kf*r* sw vrfafouji fu fdm*fr:. Vyrkur:: *s3<rvf**mrJ* pr*sfre#ni*fvim kor*kfnd pr*vedem*$ ru:*f*di&y pripad*irycfu sfisdii * **s*J:*v* anallrzy pr*#ukf* {vytvarny*t pr*y'*vi? a {*xt{s}. trrace pr-rrr*sf* 3:*zn*ffuy iLm*f*rsji*{ f*rmuf*vaf nmrudfy prrs r}ats!
ry:fr*nn. ffa dlile*ite p*fdmd*in zejm*na vyjasrz*rti rn*Ln*st{ pr* vyutiff kc*sfr*&ft:
tar*:*zi* y* vsfahe; fre &o*sfre;frfu tvoiiv**t 6:ri ft*Cn*cc*i kv*tity vyttky vw vytvxrr:*
vv*lt*v*"
ffi. #foemh*v# mg*n*c*v*m$
Fr*ce A. Larn**ov* y'e sorusfreciSs:;1 na *J*vnf * p*dsf*fne ff?*ff?efffy fu*rusfri"rkfir fantazie v* vzt*ltu fr tv*rb& r tvcfiv*sti * tr*rti*:fn: v*S*inr fr*nsfru"rkf*m vy'tvarcs*
-
vy*h*vy. A*f*rfra ddlslerJne vyehaz{ r pr#x* wytvarne vych*vy, kfernei r pr*my$lenSm posfr"rp* **fzti*i n uysudfluj* z Jzfe#iskm fdmsfr.r sv& diplar*ovd pnice. Opsr**ion&l*,5 cennd j* k*ncepini vyc?t*disfro zalatera* na tezi. d* fantazi* je vidy c6:r"ena o dosayadnf zk*$encsf {s. ?#ru.J. Io3'* dr?l*fity vzddtauaciprbdp*klad pro zditvadrudne*, promySl*ne * syst*matick* vy*fz*vne r*xvij*ni fantaxi*. K.r*m# fcho untatnuj*
nrufors* r*sad# fantaziidc J<*nf*xfl: da/Sicfi psy*ftickyclt funfui {s. f 4*.J.
**t*Eit*w kapit*lau #rpfcrn*v* pru*c* je kritika epifen*rnen;ifnrhc pcj**i fantazie {s" ?S*.J, r*zv{j*n& vsou/a#* s Vi*wegft*vym pifstupem" L*rnadova* vsaui"riasu s *fm oprau*#*6 ',ryxdvihLtj# kli**v*u tsf*hu fantazi* pii vytvar*ni alternativni*h mad*l*
skirfc***sfi {s. 22}. V tet* rwy#l*n*e sc aufcr#ina k*ns*p*c sbftz*y'* s akfualnirni feorieryri pr*dsfaviv*sfi {eexix* & ffausnscraft 2003} a fik*nfch svdf* {Watt** 1992, ffiyaru*ua* f*S*, Snfe*e/ ?0#3J, kt*r* by rn*hfy j*jf prdci ob*ftafff.
V emprrir*ko-vyzdrc.rrnne di*sfr sv6 pr6ce Lamai*vdr #psr*c,onafir*3'e ksnsfrukf fantaxim pr* p*ti*,foy uyr&rurn*r. J*dnim z krak* *p*raci*nalizace v ndvazn*sff *a Vi*w*Eha 3'e pog:is r"*xny*fu ur*vni fantazie od **dne d* vysck6, ktery pak aut*rka blif* *karakt*rizuje pr* pcff*by vyzkumu (s. 33tt., s. 46n")" #af$im prispevk*m k cp*rcnm nalix*ci je popr$ *tyi prin*iys,c? f*mfmrry* iho utvat*nf vizuilhti p*daby ds. 2$J
V empfrickd s*ndd *ut*rka jako p*dndf k fvm*d vixudlrzih* Fr#J#vir, u ndh*i pos{rsee#* tzz{ru fantazia, zv*fifa uryv*k z abfasti k*nkretnf hwdfty. Zd*vadnd*f {s. 38n., 42n.j je smys/uplne a dobie prijat*lne. Iakd rp*so$ prt*ce svyzku*znou skupirt*u,
ktory *#poe,"i#* re'f/e&fiyniff* pfisfi-lpir k vyw** vytvarn$ vy*havy, pcva*.uji x* vhodny pro rJ**6 frfma i sfmfi*ycnci *ifs. &u**rka svym #*raxerm na reflexi jak v razlz*v*ru, t*k
Ssowrs*i riataxniku {s, 44} rfs&*l* *enn# infarrnace, kter* ji pam*hty vyvaravat se onryfii y saf*r*vdnf j*dncttivy*{s pra$ dc sfupri* skaly h*dnaeen{ fa*tazi* {kupi. s.
4SJ. #*v#ryl't*dm*sf r-aiax**i d* sfup$ri $&aly jm ruyr$*na fs"iangufa*i z,a pom**i mxpcrt'r:if:* f;*dnmremi {s" SSn.J. Fti vyp**tu *z{ry sfucdy v$.ak byt* vhadn* kromd prdim$sn^r p*tsfit alespom cr*nf*dr:i&* vyfuodn**enf r*zptylu, a*kaliv se jed*a o fak maly vz*rek. Jde v$*& o efg:dmd3$i p*tuled na dafa.
3. ehss-mE<'**n*stike * hcds:*aemf $*nnny t**hnickr* I teee*sfim6 mfim*ky pn***
$ oftls#*m ruc f*ore*icky *fuarakferpra*re m*nf fef* casf ft*#nos#r?#.
4. Fcncffi#$ffi6 n6le&EtostE
{.jaayk*vf projev, spn;fivnast citace a *dkaz* na liter*turu, grafickii *prava, piehlednost dlen6ni kapitol, kvalita tab*lek, graf{t, piiloh atd.}:
Jerykovipro;'euye kuftiv*van,!, text j* psmnlpfef:f*#nc, *fivd a je #o$flo strukfurav;&n.
#rafickdi uprava p*dpar*.j* infCIrmativnosf f*xfu" Eibli*grafickd ciface ysnu uvr*dd*y s *fifederu na non** /$0.
$. Stnr*cnli lcsr$ftemtiht *:*dnotitefi m
{rozsah prfrce, celknvy dojem z prdrce, siln6 a slab{i str6nky, criginalita my*l*nek a zpracov*ni}:
P*ss"r.zoyamy fexf prak*zuj*, f.s aut*#<a pnsfowpila ke zpracnvdnf sv$fio fe*mafir p****nd ff vs sr?az€ ry"ec/r'rmf si pra *d d*sfafednd hlub*ke a vprmxi vyutit*lne p*r*zum#nf . Za **nny po&/e#*rn jeji xvl##tn, *hled k vytvarn& sfrdncs fanlans ve sp*;'*r:i s fyorfu*et, fufery ji v Z&v#ru yede k Ltv&ze o dovednosti vyjadiit s* vytvarn'6.
Iafo #*yedr"r*sf podrnruiul'e c*#g*vou ltodnatu vytvarneho pra.j*vu a mii vliv i na posu.r*vdnf mfry fant*ziw {s SdJ lenf* 6:osfreft. ktery xavadi sp*y'cmi,tleei obecn6/
chapanym psy*ttickyrzt fen*m$ns,rn a je&* ku!f*rn,6 pwdrnfndnymi kvatitami, p*vahuji za vyzvu prs r?#vsr*y7c dipf*itl*ve uk*ly.
Auforftn pe#frve z**tt{tz{ s p*jriy a usiluje * us rwofno piesn* vym*zenf jejich
*Sssftu v* vx*j*mnyctt vxtmxicfi. V f6fo sc{/yrsJcsff mr*r* pazrz;|mku k zuisni pCIjntu
- /
imagi:"':ac* na vixu*lr:f sl*fkru fs. f ?j - femfo kr*k tsy poct'f* m&ha rnin#ny vy**doval sausf*vndj$i rsxfsar i S,riii zab6r pii ffifovmruf r*ss*fit"r s*ud*sn*h* u*ivi*ruf f*&ofn pajmu. Pcdie vyie min#nd pu$/ika*e Osrne a ff*vens*rcfta {2##3} fuy rumnpn&
imagirzarc m&ta byt poj*ta co r***n* $irsse; f*fo *faxkm ru*}fe &yf drskrufuuana pfl ob&*iohd"
Klasi***********************************************************************************kace ctyt principtt fantazijniha utv&isnf vixudlni p*dahy {s 2*} S*
gs{ijatelna, navrhu.ii k htubSimu zviAieni c*sah terminu styliaac*. ,is vribe* m*trz*
jakekotiv zpbraxwni bez sfyfrzace, pokud nejde o rnecftanickou reprodukci?. V tsftl piipade by p*jem sfylrr**e byl nadiazeny v$;ern osfafnirn xde pou*ityrce pojm*nt^
Diplom*va pn*ce pfi*&si inspirativni a v praxi d*bie vyuiitelne p*znatky a zjiitdn{', ktera rcz#iiuji o*zor *#*ru vytvarna vic&oua.
6. ffit*uky a piEponr6nky na autsnkff pr6ae k b$i**$r's'ru wymw&tfimnE pnt elhfuajwh,&
( m a x . 3 ) :
- Vysv'dtlefe sv*je porcxurndnf sauvrsf*st*m mezi sfyliuacr kwlturnf m &'onfexfern a uplatndnim fantazie. Vyuilrt* pfitom poznatk{t z Va$.i dipl*ws*ve pr&ce s* rsmdfen{m na vztah m*zi obecrue# psychof*gicky *hapar.tou fantaz,i{ a je.fi
kankr*tizacf ye vytvarn*m proy'eru v k*nf*xfu ku{tury. Jak by se m*f:l* lr.*if h*dn*s*ni miry fanf*zie napi. v konfsxfei gtnfrrke desfuovd mafby, s*rr##Jrsrn*, lryperrealismu? Cinz by byty zprisobeny rCIzd{ly?
?. Navrf'rCIvani* nrc6rnka
(vfborn6, velmi dobie, dcbre, nevyhov*l):
Vlibarne.
ffiatum: S. 8. **1tr PodpEs: