• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická část

Jméno a příjmení studenta Debora Loučková Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design/Reklamní fotografie

Forma studia prezenční Akad. rok 2020/2021 Název práce Motiv zahrady ve fotografii

Vedoucí práce Mgr. Lucia Fišerová, Ph.D.

Študentka bakalárskeho programu Debora Loučková predkladá k obhajobe teoretickú prácu Motiv zahrady ve fotografii. Fenomén záhrady, tak ako ho študentka vníma a uchopuje, v sebe obsahuje dve základné roviny: rovinu spirituálnu – (každá záhrada je pozostatkom záhrady rajskej a obsahuje všetky pôvodné možnosti Stvorenia v jeho dokonalosti) a rovinu ľudskú – (prejavy starostlivosti o zverenú flóru, hľadanie útočiska pred svetom, ale i využitie záhrady ako miesta exhibície či tvorby spoločenského statusu).

Bakalárska práca začína očakávateľným historickým exkurzom, ktorý avšak lavíruje medzi pokusmi predstaviť dejiny vývoja záhrad a dejiny vývoja ich zobrazovania, čo sú dve rozličné koncepcie. Vzhľadom k obmedzenému rozsahu bakalárskej práce by azda bolo vhodnejšie zvoliť iba jednu z týchto dvoch variant a k problematike pristúpiť buď z urbanisticko- sociologickej perspektívy, alebo sa venovať dôsledne obrazu ako určitej forme metafory. Po načrtnutí motivov záhrady vo fotografii 19. storočia sa dostávame k samotnému jadru práce, ktoré študentka delí do ďalších kapitol, pričom prechádza od koncepcie záhrady ako strateného raja a „spiacich záhrad“ fotografovaných počas nočného a zimného „spánku“

smerom k realistickejším obrazom viac súvisiacimi s prítomnosťou človeka. Predstavuje fenomén záhradkárstva, priestor záhrady ako výstavnú sien a sleduje tiež mediálny obraz záhrady na sociálnych sieťach a vytváranie nových mytológií v rámci stratégií reklamy.

Tému záhrady sa autorke podarilo spracovať v pomernej komplexnosti, nebol potrebný zásadný kľúč obmedzujúci výber diel. Text má plynulý spád a číta sa dobre. Za najväčsí prínos celej práce považujem skvelé analýzy jednotlivých fotografických súborov a usúvzťažňovanie fotografií medzi sebou. Debora Loučková má v sebe schopnosť vidieť ďalej za veci a odkrývať v nich skryté významy. I napriek určitým výhradám ku koncepcii začiatku práce by som sa priklonila k výslednej známke A – výborne.

(2)

Kontrola plagiátorství byla negativní/pozitivní – systém našel shodu _0__ %.

Návrh klasifikace: ...A - výborně...

V Brně... dne ...10. 6. 2021...

...………

podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

Odkazy

Související dokumenty

Studentka bakalářského programu Julie Nykodýmová splnila zadání své teoretické bakalářské práce.. Práce je rozdělena na kapitoly Metodika, Kreativita,

Téma okna ako priezoru do inej, často nadprirodzenej, skutočnosti, sa v dejinách umenia objavuje už od stredoveku a bolo by určite zaujímavé ho sledovať ako

Študentka ateliéru Reklamní fotografie FMK UTB Anna Ritterová ukončuje svoje bakalárske štúdium predložením teoretickej práce Motiv židle ve výtvarné fotografii.. Text je

V první části textu se autorka věnuje definici módní fotografie a úloze módního fotografa v rámci současné produkce.. Vyjadřuje se ke světu komerční tvorby,

Erik Dudinský se ve své práci věnuje velmi aktuálnímu a ve vizuální komunikaci stěžejnímu prvku fotografie na sociálních sítích.. Jeho téma reflektuje komplexní

Ako hlavný cieľ textu si stanovila preskúmať zmeny vizuálnych vzorcov objavujúcich sa v inscenovaných fotografiách zosnulých ľudí, ktoré priamo súvisia so zmenami

Právě tuto část hodnotím jako nejhodnotnější: Lukáš vychází z vlastních, většinou celkem dlouhých rozhovorů, které mechanicky nepřepisuje, nýbrž jejich

Následný text vychází z konfrontace takto nasbíraného materiálu a osobní fotografické zkušenosti Pavla Hály a je pojat jako chronologický popis tvorby