• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická část

Jméno a příjmení studenta Julie Nykodýmová Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design/Reklamní fotografie

Forma studia prezenční Akad. rok 2018/2019 Název práce Kreativita v komerční fotografii

Vedoucí práce doc. MgA. Jan Jindra

Studentka bakalářského programu Julie Nykodýmová splnila zadání své teoretické bakalářské práce. V práci s názvem Kreativita v komerční fotografii se zaměřuje na okolnosti spojené s kreativitou a zjišťuje, co ji podporuje. Práce je rozdělena na kapitoly Metodika, Kreativita, Inspirace. Dále bakalářská práce pokračuje částí Kreativita a komerce a v poslední části nalezneme část Prezentace, jednání a rozvoj. Kladem práce je, že obsahuje rozhovor s pěti tvůrci v oblasti reklamní fotografie. Julie Nykodýmová si před začátkem práce stanovuje okruh otázek. Tyto otázky pak slouží jako opěrné body pro jednotlivé postřehy či konstatování k danému tématu. Otázky tvůrců spolu s odpovědí jsou v kompletní podobě umístěné v příloze bakalářské práce. K průběhu práce na rozhovorech je nutno podotknout, že někteří z tvůrců jako je Marek Bartoš nebo Eliška Sky Kyselková jsou velmi časově vytížení a bylo obtížné je přimět k rozhovoru. Autorka rozhovory rovněž autorizovala. Vážím si toho, že studentka Julie Nykodýmová nevzdala svůj „seznam“ autorů.

Získané odpovědi na otázky v bakalářské práci vytvářejí pohled na podobnosti či rozdílnosti v přístupu ke kreativnímu řešení. Odpovědi tvůrců by mohla autorka v práci snadno konfrontovat. Při psaní studentka Julie Nykodýmová však občas sklouzává k velmi obecným informacím a závěrům. Nedává odpovědi na jednotlivá zjištění, bakalářské práci chybí analýza zjištěných informací. Práce má proto charakter obecné rešerše na téma kreativita a tvůrce. Některé věty či postřehy z rozhovorů se zbytečně opakují, např. na str. 48, kde je text z předchozí části práce. Bakalářská práce obsahuje málo vlastních postřehů autorky. Celkový dojem je, že už nezbyl čas na to, jak se získanými poznatky „pracovat“, jak je využít v samotné teoretické práci. Pokud se přeneseme přes tyto nedostatky, je na druhou stranu znatelné, že autorka Julie Nykodýmová práci připravovala průběžně a se zaujetím. Osobním rozhovorům věnovala přiměřený čas a patřičnou pozornost. Došla tak sama za sebe k určitým poznatkům uváděným v závěru práce a bude je asi využívat i v praxi… Možná, že Julie bude inspirována rozhovorem s Eliškou Kyselkovou. To vidím každopádně jako kladnou stránku práce. Formálně bakalářská práce někdy nedodržuje způsob citace, obvykle má být citace uvedena v uvozovkách a v kurzivě. Najdeme zde rovněž zbytečné překlepy. Práce obsahuje doprovodný obrazový materiál, např. ukázka tzv. mood boardu Marka Bartoše a Elišky Sky Kyselkové. Nalezneme zde příklady, jak se odlišuje kvalitní nápad od skutečného výsledku.

Provedení reklamní fotografie bývá často nudnější než připravený mood board. Práce nepostrádá občas i zajímavé postřehy k tématu kreativita, např. že Walt Disney měl tři pokoje.

Jeden sloužil k vývoji snů, další byl určený k realizaci a třetí byl vlastně prezentačním pokojem. Tento pozoruhodný detail kreativního tvoření souvisí úzce s místem, kde tvoříme, někde se nám pracuje lépe a někde hůře. Můžeme si tuto skutečnost díky Julii Nykodýmové

(2)

více zavnímat a identifikovat svá tvořivá místa. Výběr použité literatury je trochu omezen, najdeme zde pouze pět titulů a když vezmeme v úvahu, že téma kreativita je rozpracované v nespočetné řadě knih, pak musíme připustit, že se jedná o nedostatek práce. Celkově lze konstatovat, že práce má velmi kolísavou úroveň. Místy se čte dobře a v další části se dozvídáme informace, které jsou všeobecně známé, a hlavně logicky odvoditelné. Vzhledem k rozsahu a úrovni práce navrhuji hodnocení C – dobře.

Kontrola plagiátorství byla negativní – systém našel shodu _13__ %.

Návrh klasifikace ...C - dobře...

V(e) ..Nučicích... dne ...23. 8. 2020...

...………

podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

Odkazy

Související dokumenty

POSUDEK VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Zuzana Procházková. Název práce Dilemata pracovníků v

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta Veronika Holíková.. Studijní program

Jméno a příjmení studenta: Lucia Čačíková Oponent bakalářské práce: Ing. Teoretická část práce je zpracována přehledně, jednotlivé metody jsou

Téma okna ako priezoru do inej, často nadprirodzenej, skutočnosti, sa v dejinách umenia objavuje už od stredoveku a bolo by určite zaujímavé ho sledovať ako

Fenomén záhrady, tak ako ho študentka vníma a uchopuje, v sebe obsahuje dve základné roviny: rovinu spirituálnu – (každá záhrada je pozostatkom záhrady rajskej

Študentka ateliéru Reklamní fotografie FMK UTB Anna Ritterová ukončuje svoje bakalárske štúdium predložením teoretickej práce Motiv židle ve výtvarné fotografii.. Text je

Studentka bakalářského programu splnila zadání své teoretické práce. Ve své práci Okamžitá fotografie popisuje vývoj instantní fotografie od jejího vzniku až po

Hodnocení oponenta bakalářské/diplomové práce* – praktická část Jméno a příjmení studenta Radovan Rakus. Vedoucí