• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická/praktická část* Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická/praktická část*

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická/praktická část* Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická/praktická část*"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická/praktická část*

Hodnocení vedoucího bakalářské práce – teoretická/praktická část*

Jméno a příjmení studenta Kamila Gribanova Studijní program 8206 T102

Obor/ateliér Multimedia a design – Design skla

Forma studia Prezenční Akad.

rok

2019/2020

Název práce Design skleněného užitného souboru Vedoucí práce prof. MgA.Petr Stanický, M.F.A.

Bakalářská práce studentky Kamily Gribanové tvoří soubor skleněných váz a zrcadel, které tvarově vycházejí z rostlinného motivu a to konkrétně z květu irisu.

Teoretická část písemné práce popisuje historický vývoj zrcadel a váz. Současně pečlivě prochází skrze konkrétní autorská díla, která se snaží Kamila zasadit do kontextu své bakalářské práce. Oceňuji autorčinu snahu o to, aby text jen nepopisoval jednotlivá díla ale uváděl vše do správných souvislostí. Kapitolu o technologii výroby skla bych vynechal, protože zbytečně rozmělňuje text a odvádí pozornost od podstatnějších informací.

Praktická část písemné práce vysvětluje jednotlivé kroky, kterými Kamila procházela tak, aby dosáhla konkrétních tvarů u váz i zrcadel. Obkreslení okvětních listu irisu je zajímavým způsob, který definuje konkrétní linie tvarů. Vznikají tak dva různé přístupy a uchopení linky.

A to je rotační tvar, který rozvíjí plošnou kresbu do prostoru a potom nástěnné zrcadlo, u kterého jasněji rozpoznáme kresbu listu. Jak uvádí Kamila oba soubory se mají vzájemně doplňovat. Nejsem si ale jistý tím, že instalace do neutrálního pozadí bez dalšího invenčního řešení bude stačit k tomu, aby soubor před kritickým pohledem diváka obstál. Bylo již toho tolik, (což vidíme v obsáhlé rešerži) že nelze jednoznačně říci, zda soubor rozvíjí současné trendy v designu. Nebo by měl mít vyšší nároky a snažit se inovativním způsobem hledat zcela neotřelé a nové způsoby komunikačních nástrojů.

Tím chci navázat na vybranou výraznou barevnou paletu, která korensponduje s různými druhy květů irisu. Vázy jsou sice v návrzích velice výrazné a pestré, ale v materiálu vidíme velice mdlou paletu. Podle mého názoru mohla Kamila využít rubíny sklárny Rheichenbach,

(2)

které jsou pro její grafické návrhy zcela vyhovující. Je škoda, že se sama spokojila s tak nezajímavou barevností.

V popisu instalace Kamila uvádí, že chce industriální prostor fabriky potlačit a vytvořit čisté místo pro její práce. Podle mého názoru ale mohla toto prostřední záměrně využít a zpracovat ve prospěch svých souborů. Protože tak výrazné soubory nepotřebují sterilní prostředí. Anebo pokud prostředí pro instalaci přizpůsobuje, volil bych větší akcentaci mobiliáře. Pokud má být něco výrazné tak ať je to kompletní. Myslím si, že by jaká koliv jiná barva, než bílá vyzdvihla oba soubory. Ponechám ale hodnocení instalace na dobu ústních obhajob. V závěru textu Kamila uvádí celkové osobní zhodnocení své práce. Jsem rád, že je vyznění jejího textu zcela upřímné, když uvádí že si je vědoma určité naivity ve formálním vyznění souboru. Je veliká škoda, že nepřináší vlastně nic inovativního a neotřelého.

Návrh klasifikace ...C.- dobře...

V(e) ...Zlíně... dne ... 18.7.2020...

...

..……… podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

Marián Ščipa se ve své diplomové práci zabývá designem interiérového LED svítidla, využívajícího technologii automatické změny jasu a chromatičnosti respektující lidský

Ladislav Mišičko se ve své diplomové práci zabývá designem interiérů a drobné architektury, konkrétně posedem ve spolupráci se společností PRO POPULO Poprad.. V

V praktické části diplomové práce autorka představuje základní ideu a předpokládané vlastnosti a využití navrhované kojenecké láhve.. Prostřednictvím

Jiří Maxmilián BLŠTÁK se ve své diplomové práci zabývá designem krmítka a pítka pro ptactvo ve spolupráci s firmou PLASTIA.. V úvodu teoretické části diplomové práce

Anna Drozenová se ve své diplomové práci zabývá návrhem systému drobné modulární architektury určené pro fitness a wellnes aktivity ve spolupráci se společností KOMA

Na autorčině práci oceňuji její poctivý přístup a trvalé zaujetí zvolenou problematikou, respektování metodiky designérské práce s důrazem na sebemenší detail a

Matej Vražel se ve své diplomové práci zabývá designem nábytku, přesněji multifunkčního interiérového solitéru, vyrobeného ve spolupráci s firmou Maesi:f.. V

Rebeka Mališová se ve své diplomové práci zabývá designem interiérového nábytku, konkrétně skládacího toaletního stolku.. V úvodu teoretické části diplomové práce