• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická a praktická část

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická a praktická část"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická a praktická část

Jméno a příjmení

studenta Veronika Nováková

Studijní program B8206 Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimedia a design – Grafický design Forma studia prezenční

Akad. rok

2012/2013 Název práce Informační grafický design

Oponent práce Mgr.A. Pavel Noga, ArtD.

Bakalářská práce Veroniky Novákové mě hned od počátku zaujala několika aspekty:

1)velkým rozsahem teoretické části – téměř 80 stran je na bakalářskou práci opravdu dost

2)zajímavě zvoleným tématem

3)pečlivou propracovaností technologie realizace a následného fungovaní projektu

4) poměrně strohým grafickým řešením

K jednotlivým bodům se nyní ve svém posudku postupně vyjádřím.

ad1) Pokud jde o množství textu – nemusí to nutně zaručovat také jeho kvalitu. U Veroniky Novákové rozhodně převládá zajímavé čtivo, které jde ku podstatě problému. I když nesouhlasím úplně s autorčinou definicí a historií informačního designu jako takového, je mi jasné, že vychází z konkrétní odborné literatury – pokud by použila jiné zdroje, mohlo by to vypadat jinak. Především mi však připadá zmatečná část pojmenovaná

“Soudobé trendy v informačním designu”, když tam neukazuje ani tak informační design jako spíše projekty a hry informačním designem inspirované. Část věnovaná turistickým stezkám by si v českém prostředí bezesporu zasloužila zpracování nejméně jako doktorský projekt. Vždyť turistické značení je víceméně český, popř. česko-slovenský fenomén - množstvím stezek, jejich propracovaností a pravidelnou údržbou zajišťující dlouhodobou funkčnost. Jsem rád, že se tomuto tématu Veronika Nováková věnovala. Tím, že představila také obdobné “turisticko-poznávací” projekty

(2)

využívající prostředí města dokázala, že její konstrukce nevisí ve vzduchoprázdnu, ale je postavena na pečlivé rešerži již existujících a fungujících projektů. Jedno z úskalí jinak hodně povedené teoretické práce vidím z použité odborné literatury. Převládají informace získané z internetu, mnohdy i z wikipedie, což by na akademické půdě neměl být zdroj uznávaný. Chtělo by to mít za zdroj alespoň pár skutečných knih ...

ad2) Záměr hledat zmizelou židovskou kulturu rozhodně nelze zlehčit tvrzením, že jde o momentální módní trend. Myslím si, že ruku v ruce se současným buldozerovým urbanismem, kdy většina center velkých českých měst nahrazuje původní zástavbu rozlezlými prefabrikáty umělých nákupních center a developersko-kancelářských zrůdností roste důležitost projektů, které po těch výše zmíněných katastrofách znovu hledají původní

“duši” města, i když už bohužel s vizualizací jenom ve virtuální rovině, i když se přitom, a to bych zdůraznil a pochválil, naše nohy pohybují a my se tak nepohybujeme pouze na displeji, ale také po skutečných ulicích města ...

ad3) Pečlivá příprava a propracovanost technologií realizace a následného fungovaní projektu její autorkou bakalářskou práci povyšuje nad běžné školní projekty – je evidentní, že celá struktura je navržena a vymyšlena správně, že jde o projekt, který už “jednou nohou” běhá po brněnských ulicích a dokazuje svoji funkční použitelnost.

ad4) Poměrně strohé grafické řešení mi autorka osobně vysvětlila. Určitě má svoje funkční opodstatnění. Ale tady bych s ní možná nesouhlasil.

Podle mě je nutné rozlišovat mezi informačním systémem letiště, kde je třeba se rychle a přesně zorientovat, a mezi informačním systémem pro turisty, kde je třeba kromě orientace dodat ještě i přidanou hodnotu - emoci. Bez vybuzené emoce turistu nepřesvědčíme, aby naši hru hrál, aby se vůbec naší cestou vydal. Aby byl projekt Veroniky Novákové ještě víc životaschopný, potřebuje víc vizuálně zdůraznit ten silný příběh, který nepochybně obsahuje. Obávám se, že autorkou pro ten účel použitý QR kód na to sám nestačí (Navíc nebude v městském prostoru rozhodně sám.

Už dnes na nás QR kódy cestou městem tu a tam pomrkávají ...). Myslím si, že by práce na grafickém zatraktivnění bakalářského projektu mohla být i jedním z témat řešeným v případném navazujícím magisterském studiu, pokud se do něho autorka pustí.

Bakalářskou práci Veroniky Novákové doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnotit:

teoretickou práci známkou A - výborně a praktickou práci známkou B - velmi dobře.

A – výborně / B – velmi dobře

(3)

Návrh klasifikace ...

V(e) ...Ostravě... dne ...6. 6. 2013...

...

...………

podpis oponenta práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

Odkazy

Související dokumenty

o architektuře jako takové, dále o organické architektuře, její současnosti a zejména o tvorbě samotné Zahy Hadid.. Studentka se inspirovala formální stránkou

To je tvořeno koženými kroužky ručně našitými na popruhu, který prochází tunelem v boční části kabelky a vychází opět v dolní části, kde jsou kroužky navlečeny

Z hlediska barevnosti a použitých vrchových usňových materiálů nemám k obuvi výhrady, celkový design obuvi však u modelů Ch2 a Ch3 nepůsobí na mužské noze

Předložená bakalářská práce s názvem Design taneční obuvi určené pro kategorii latinsko- amerických tanců, v teoretické části podrobně pojednává o vývoji taneční obuvi

Téma Bakalářské Práce, které si autorka zvolila, mě natolik zaujalo, že již po přečtení abstraktu jsem se rozhodla dělat právě k této

Zvláštní odstavec tvoří zmínka o historii použití drahých kamenů v Českých zemích, zabývá se symbolikou jednotlivých kamenů a také jejich nositeli.. Uvádí jejich

Miroslava Horká svojou kolekciou „Duše na oko“ má snahu preniknúť do ľudskej duše a zhmotniť jej výpoveď do odevnej kolekcie.. Konceptuálnym prístupom rieši

Jak ale autorka sama píše - modelům dala záměrně větší nádech rocku, který u ní převládá, ale podtrhla i jemnější část, ze které jde cítit značný vliv