Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta podnikohospodářská
Posudek vedoucího bakalářské práce
Název bakalářské práce:
Autor bakalářské práce:
Cíl bakalářské práce:
Kritéria hodnocení (každé max 10 bodů) Přidělené body
1. Vymezení cíle a jeho naplnění 9
2. Adekvátnost použitých metod, způsob jejich použití 8
3. Náročnost tématu na získávání dalších znalostí či dovedností 8
4. Hloubka a správnost provedené analýzy (ve vztahu k cílům) 9
5. Práce s informačními zdroji a jejich citace 10
6. Logická stavba a členění práce 10
7. Jazyková a terminologická úroveň 8
8. Formální úprava a náležitosti práce, rozsah 9
9. Vlastní přínos k řešené problematice 8
10. Využitelnost výsledků práce v praxi/teorii 8
Celkové bodové hodnocení (max 100 bodů) 87
Výsledná známka velmi dobře (2)
Celkové zhodnocení práce a otázky k obhajobě:
Jméno vedoucího bakalářské práce:
Pracoviště vedoucího bakalářské práce:
Mikrotransakce a jejich vliv na firmy ve videoherním průmyslu
Antonín Mareš
Ing. Zuzana Džbánková, Ph.D.
Katedra manažerské ekonomie, FPH VŠE v Praze
Zvolené téma práce je velmi aktuální. Cíl práce je stanoven relativně jasně a struktura odpovídá jeho naplnění. V Teoretické části seznamuje autor telegraficky s neoklasickou teorií firmy a její kritikou, zaměřuje na alternativní teorie a cíle firmy. Dále se práce zabývá popisem a historií videoherního průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována mobilním hrám, kde se zrodily mikrotransakce. Text přibližuje videohry samotné, a žánry, do kterých spadají, protože právě tyto žánry určují monetizační modely využívané pro financování her. Dále se autor věnuje samotným mikrotransakcím a jejich typologii, monetizačním modelům a změnám ve videoherním průmyslu. Praktická část BP porovnává trhy videoherního průmyslu ve třech zásadních regionech a v ČR. Další subkapitoly jsou věnovány problematice reakcí firem na změny trhu, zachycení mikrotransakcí legislativou a jejich využití jako nástroje generujícího zisk. Antonín Mareš prokázal schopnost práce s literaturou, zpracování a uchopení zvolené problematiky na požadované úrovni. Předložená BP splňuje požadavky kladené na tento typ kvalifikačních prací. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením dle výsledku obhajoby. Otázky: 1. Zhodnoťte kladné a negativní důsledky mikrotransakcí pro firmy a pro záklazníky. 2. Domníváte se, současná pandemie koronaviru ovlivní videoherní průmysl a využívání mikrotransakcí jako monetizačního modelu?
H O D N O C E N Í B A K A L Á Ř S K É P R Á C E Přiblížit mikrotransakce v herním průmyslu jako monetizační model a nástroj generování zisku.
pondělí 31. květen 2021
podpis vedoucího bakalářské práce