• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Posudek oponenta diplomové práce – praktická částJméno a příjmení studentaBcA. Květoslav BartošStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimedia a design / Vizuální komunikaceForma studiaPrezenční Akad.rok2013/2014Název práceGrafické uživatelské rozhra

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Posudek oponenta diplomové práce – praktická částJméno a příjmení studentaBcA. Květoslav BartošStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimedia a design / Vizuální komunikaceForma studiaPrezenční Akad.rok2013/2014Název práceGrafické uživatelské rozhra"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Posudek oponenta diplomové práce – praktická část

Jméno a příjmení studenta BcA. Květoslav Bartoš Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimedia a design / Vizuální komunikace Forma studia Prezenční Akad.

rok 2013/2014 Název práce Grafické uživatelské rozhraní elektronické aplikace Oponent práce PhDr. Václav Mílek

Mám-li hodnotit pouze samotnou grafickou stránku uživatelského rozhraní, oceňuji, že je celkový design pojat plošně, což vytváří neutrální pozadí pro různé typy výstav a děl. Dovedu si představit ještě oproštěnější řešení. Pokud má průvodce fungovat na malé obrazovce

„chytrého“ telefonu, měla by být podle mého názoru struktura informací ještě jednodušší, než představuje modelová vizualizace. Těžko však o tom mohu vést diskusi bez přítomnosti prototypu. Obecně struktura a nabídka funkcí vychází ze závěrů teoretické části práce a obsahuje prvky, které odpovídají aktuálnímu stavu vývoje technologií i zkušeností s mobilními průvodci. Nejzajímavější z mého pohledu je jistě prostorová navigace, jejíž funkčnost, tj. srozumitelnost grafiky, lze však opět ověřit jen praktickým pokusem.

Pokud by byl subjektem hodnocení návrh aplikace jako celku, lze říci, že navržené představuje shrnutí současných představ o tom, jak by měl interaktivní muzejní průvodce vypadat, tak jak bylo popsáno v teoretické části. Samotné řešení je pochopitelně jen nastíněno. Struktura možností a funkcí je zaměřena především na sdělování faktických informací o dílech či výstavě. Nevidím zde příliš prostoru pro mimoverbální zprostředkování, které je pro moderní a současné umění to nejpodstatnější. Mobilní průvodce by vedle zastoupení živého průvodce (osoby) mohl nabídnout zcela jinou rovinu zprostředkování využitím specifických možností digitálních medií (obraz, zvuk a jejich animace). Samozřejmě vytvoření takového průvodce by musela předcházet úzká spolupráce mezi kurátorem, programátorem a tvůrcem vizuálního rozhraní, případně dalšími odborníky, což je asi největší úskalí a problém podobných projektů.

(2)

Návrh klasifikace ...A...

V(e) Zlíně dne 12.6.2014

...

..……… podpis oponenta

práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

Z hlediska autorského přínosu pro obor jde o práci sice subjektivní ve všech parametrech, ale svou upřímností a otevřeností odkazující na potřebu osobní originality

Láska k české fotografii a momentální nepřítomnost kvalitní databáze mapující tento umělecký žánr na internetu přivedla Dušana Nečase před nelehký

Kromě dělení podle technologického řešení samotného zařízení a aplikace je lze dělit ještě důsledněji také podle jejich obsahu a způsobu používání přímo při

Tyto planety, také známé jako Exoplanety, jsou tělesa, která obíhají kolem jiné hvězdy, než je naše Slunce.. Tím pádem patří do jiné solární soustavy v

Předpokládám, že autor předloží finální výsledek včetně hotových textur (zejména povrchu planet), ale i pestrosti vesmírného pozadí, které

Proces parkování nabízí prostor hned pro několik asistentů najednou. Parkovací sen- zory v zadní a přední části vozu jsou dnes už běžným standardem. Mezi

Markéta Fajová zpracovává v praktické části uživatelské rozhraní s důrazem na zobrazení funkcí asistenčních systémů a chválím srozumitelně

Obor/ateliér Multimedia a design/Grafický design Forma studia prezenční Akad.. rok 2014/2015 Název práce Grafický design