• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Posudek oponenta diplomové práce – teoretická/praktická část*Jméno a příjmení studentaBcA. Jana RosíkováStudijní programN 8206/Výtvarná uměníObor/ateliér

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Posudek oponenta diplomové práce – teoretická/praktická část*Jméno a příjmení studentaBcA. Jana RosíkováStudijní programN 8206/Výtvarná uměníObor/ateliér"

Copied!
1
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Posudek oponenta diplomové práce – teoretická/praktická část*

Jméno a příjmení studenta BcA. Jana Rosíková Studijní program N 8206/Výtvarná umění

Obor/ateliér 8206T102/Multimedia a design/ateliér designu obuvi Forma studia prezenční Akad. rok 2013/14

Název práce Kolekce dámské vycházkové obuvi inspirované výtvarnou kulturou od 2.pol. 20.století

Oponent práce Akad.mal. Marie Borošová

Studentka magisterského studia BcA. Jana Rosíková představuje svoji diplomovou práci

„Kolekce dámské vycházkové obuvi a galanterního doplňku“ skládající se z části teoretické a praktické. Část teoretická je pro práci nosnou, tvoří ideový základ pro návrhový proces.

Vycházková obuv - obuv všedního dne, je určena pro běžnou spotřebitelku s patřičnou dávkou vkusu, vyhledávající kvalitu a komfort. Téma diplomové práce není na první pohled příliš atraktivní, ale na základě velmi vhodně zvolených a pečlivě zpracovaných inspiračních zdrojů získává zajímavý náboj.

Teoretická část práce se zabývá analýzou výtvarného umění 2. pol. 20. století a pohledy na genderovou identitu muže a ženy v módě. Završuje ji výtvarným názorem Alexandra Wanga a Roberta Clergerie. Pánská móda, ryze praktická, pohodlná, bez zbytečných dekorací, která jednoduchou formou vypovídá o osobnosti nositele, rysy abstraktního expresionismu, minimalismus, to vše bylo autorce inspirací k řešení designu kolekce. Z přesného zacílení výběru materiálů pro teoretický základ i jejich analýza ji vede k jednoduchému, čistému designu, kde vyjádřený estetický názor nepotlačuje funkci obuvi.

Model č. 1

Nártová šněrovací polobotka.

Prezentovanému prototypu předcházela řada zkoušek, modelářských manipulací a hledání.

Velmi kladně oceňuji bezešvé řešení paty a přesunutí spojení svršku na nárt. Barevnost modelu zcela podporuje výtvarný záměr.

Model č. 2

Obuv lodičkového střihu

Také tento prototyp prošel dlouhým vývojem. Mnohé dílčí varianty jsou neméně zajímavé jako výsledný model lodičky. Realizovaná varianta je opět nejjednodušším, nejčistším řešením, podporujícím jednotný výraz kolekce. Zajímavým prvkem je úprava tvaru kopyta, pro tento model velmi vhodná. Dynamicky odlehčuje design obuvi. V kolekci však tvoří výjimku dle mého názoru málo opodstatněnou. Velmi vhodně je řešená barevnost převládající světlé šedi.

Model č. 3

Obuv lodičkového střihu na platformě

(2)

Kopyto asymetrického tvaru špice nabízí elegantní a vtipné řešení svršku. Prostorový prvek dodává modelu eleganci, zvlášť při podtržení plochy barevným akcentem. Je však nebezpečí, že tento prostorový prvek může při chůzi podléhat deformaci.

Model č. 4

Obuv lodičkového střihu

Střihové řešení svršku opět zcela přirozeně vyplývá z tvaru kopyta. Linie procházející modelem dělí svršek mimo optický střed. Patní šev tak posunuje k vnitřní straně a pata zůstává pohledově čistá, jako u ostatních modelů kolekce. I přes svoji jednoduchost je každý prvek detailně promyšlen, včetně barevnosti.

Galanterní doplněk - kabelka

Velmi jednoduše, elegantně a prakticky řešená kabelka, vhodně doplňující kolekci.

Celou kolekci sjednocuje důraz na ušlechtilý tvar, bez zbytečných švů, jednoduchost, čistotu, důmyslnost technického řešení v detailech, ohled na pohodlí a komfort uživatelky jak ve tvaru kopyta, tak střihu. Decentní barevnost odstínů šedých tónů oživená tyrkysovou linkou působí velmi svěže, hravě a dodává obuvi lehce ženský charakter. Design plně odpovídá zadanému určení a funkci vycházkové obuvi. Přes to, že každý model je tvořen jako samostatný (různé tvary kopyt) a následné možné varianty jednotlivých modelů by mohly tvořit samostatné modelové řady, kolekce je vyváženým celkem.

Po teoretické i praktické stránce je diplomová práce BcA. Jany Rosíkové perfektně a profesionálně zpracovaná, kultivovaně na vysoké úrovni. Včetně sdělné hodnoty podrobného popisu jednotlivých technologických postupů, fotodokumentace, skic a návrhů. Oceňuji i fundovaný výběr materiálů a vysokou kvalitu řemeslného zpracování.

Jednoznačně navrhuji klasifikaci A - výborně Otázky

1) model č. 2 - je použitý tvar kopyta vhodný v rámci designu kolekce?

2) model č. 3 - dá se předpokládat, že prostorový prvek modelu bude při chůzi podléhat deformaci? Je-li tomu tak, navrhujete jiné řešení?

3) Velurová štípenka je materiál citlivější na ušpinění, má jiné užitné vlastnosti než lícová teletinová useň. Bylo by vhodné použít pro kombinaci na svršcích jiný usňový materiál?

Návrh klasifikace A

V Uherském Hradišti dne 3. 6. 2014

podpis oponenta práce Akad. mal. Marie Borošová

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

Odkazy

Související dokumenty

POSUDEK OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Jiří Polehradský.. Název práce Diagnostika ve

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta Veronika Holíková.. Studijní program

POSUDEK OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Hana Mráková. Název práce Etické

POSUDEK OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Jiří Junek. Název práce Eutanazie

POSUDEK OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Svatopluk Mikuš. Název práce Eutanazie

Jméno a příjmení studenta Michaela Žumárová Studijní program B 8206 Výtvarná umění.. Obor/ateliér Multimedia a design –

POSUDEK OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Lucie Daněčková.. Název

POSUDEK OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Ivana Fraňková.. Název práce Komunikace