• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího70762_xvojs03.pdf, 57.5 kB Stáhnout

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího70762_xvojs03.pdf, 57.5 kB Stáhnout"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Posudek vedoucího diplomové práce

Studijní program:Aplikovaná informatika Studijní obor:Znalostní a webové technologie Akademický rok:2020/2021

Název práce:Redesign mobilní aplikace Booxy Řešitel:Bc. Veronika Hniličková

Vedoucí práce:Ing. et Ing. Stanislav Vojíř, Ph.D.

Oponent:doc. Ing. Vilém Sklenák, CSc.

Hlediska Stupeň

hodnocení

1. Jasnost a srozumitelnost formulace tématu a cíle práce 1

2. Rozsah a relevance popisu současného poznání 1

3. Náročnost řešeného tématu práce 2

4. Adekvátnost metod k řešení stanoveného problému, správnost jejich výběru a použití 1

5. Rozsah, hloubka a preciznost popisu výsledku 1

6. Relevance a správnost diskuse výsledku 2

7. Věcný přínos výsledku dosaženého v práci 2

8. Relevance informačních zdrojů a korektnost jejich citování 1

9. Logická stavba práce a vzájemná konzistence jednotlivých částí 1 10. Gramatika, jazykový styl, terminologie a celková úprava práce 1

11. Iniciativnost studenta a spolupráce s vedoucím práce 1

12. Využití analytických metod a metod zpracování dat 2

13. Naplnění zásad etiky a udržitelnosti 1

14. Schopnost kritického a tvůrčího myšlení 1

Konkrétní připomínky a dotazy k práci:

Cíl práce a jeho naplnění

Cílem této diplomové práce bylo, citováno dle úvodu práce, vytvořit návrh nového uživatelského řešení mobilní aplikace Booxy se zaměřením na uživatelský prožitek, přičemž toto řešení musí uživatelům přinášet jasné benefity a celkově zlepšit jejich interakci s produktem.

Téma práce i její cíl považuji s ohledem na úzkou souvislost návrhů uživatelských rozhraní nativních i webových mobilních aplikací s webovými technologiemi za relevantní a zajímavý. Před potřebou úpravy uživatelského rozhraní již existující aplikace stojí velké množství vývojářů, práce jim tedy může nastínit možný vhodný postup.

V rámci diplomové práce byla analyzována již dlouhou dobu existující aplikace Booxy, pro kterou byl vytvořen návrh změn uživatelského rozhraní v podobě interaktivního prototypu. Tento prototyp byl následně podroben uživatelskému testování.

Ačkoliv nebyl návrh prototypu kompletně akceptován majitelem aplikace, autorka s ním komunikovala jednotlivé navrhované změny i výsledky uživatelského testování a dle sdělení z textu práce by mělo být velké množství změn zapracováno do nové verze aplikace pro operační systém Android. Cíl práce tedy lze považovat za splněný.

Obsah práce

Diplomová práce se skládá z hlavního textu práce o délce 92 stran a 2 příloh, které tvoří vytvořený návrh redesignu aplikace Booxy – jednak v interaktivní podobě v aplikaci Figma a poté v podobě statického PDF se náhledy jednotlivých navržených obrazovek. Hlavní text práce sestává kromě úvodu a závěru z 5 kapitol, ve kterých autorka nejprve popisuje aktuální přístupy k tvorbě designu aplikací a vhodné nástroje.

Následně je analyzován aktuální stav aplikace Booxy, k čemuž autorka využila také dotazníkového šetření mezi existujícími uživateli této aplikace. Pro získání dostatečného množství podkladů pro návrh redesignu

(2)

byla využita také rešerše obdobně zaměřených aplikací. Kapitoly 4 a 5 jsou poté věnovány návrhu redesignu, tvorbě prototypu a následně uživatelskému testování dle metodiky Design Sprint.

Pro tvorbu práce bylo využito 71 zdrojů citovaných v seznamu literatury.

Poznámky k textu práce

• kladně hodnotím popis aktuálních přístupů a metodik k návrhu UI/UX aplikací

• kladně hodnotím získání podkladů pro tvorbu prototypu prostřednictvím analýzy hodnocení existujících uživatelů aplikace a také rešerší obdobných aplikací

• kladně hodnotím provedení uživatelského testování a zapracování podnětů

• je škoda, že v práci není zahrnuto podrobnější hodnocení prototypu vlastníkem aplikace, či že nedošlo k hodnocení ze strany vlastníka aplikace v několika iteracích

Vytvořený prototyp

V rámci práce byl vytvořen interaktivní prototyp v nástroji Figma. Tento nástroj považuji pro tento účel za vhodný. Obecně tvorba interaktivního prototypu je pro uživatelské testování vhodnější než varianta tvorby zcela statických návrhů obrazovek.

Použitelnost výsledků práce bohužel poněkud snižuje to, že v průběhu realizace práce nemohlo dojít k několika iteracím konzultací s vlastníkem aplikace. Návrh UI/UX by jistě bylo možné využít při vývoji aplikace, ale vlastník aplikace dle svého vyjádření považuje za podstatnější některé jiné prvky, než testovací uživatelé. Do dalšího vývoje aplikace tedy bude začleněna jen část návrhu.

Spolupráce autorky s vedoucím Spolupráce byla bezproblémová.

Celkové hodnocení

Celkově hodnotím tuto diplomovou práci kladně. V rámci práce byl vytvořen návrh redesignu v podobě interaktivního prototypu, který je možné považovat za podklad pro další rozvoj reálné aplikace. Výtkou je pouze menší míra spolupráce s vlastníkem aplikace, byť vlastníkem byla tato omezená varianta

spolupráce preferována.

Práci doporučuji k obhajobě, i přes uvedenou výtku ke spolupráci s vlastníkem aplikace navrhuji s ohledem na množství odvedené práce známku výborně.

Otázky k obhajobě

1. V rámci návrhu uživatelského rozhraní pracujete s jeho postupným vykreslováním principem

„skeleton screen“. Jaké jsou výhody a nevýhody tohoto přístupu? Není uživatel zmaten, pokud dojde k posunu obsahu obrazovky z důvodu postupně donačítaného obsahu?

2. V čem se obvykle liší návrhy uživatelského rozhraní aplikací pro systémy iOS a Android?

3. Nebylo by vhodné zvážit kompletní sjednocení možností responsivního zobrazení webové verze aplikace a aplikací nativních? Jaké by to přineslo výhody či nevýhody?

Závěr: Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná výsledná klasifikace práce: 1

Datum: 30. 5. 2021 Ing. et Ing. Stanislav Vojíř, Ph.D.

vedoucí práce

Odkazy

Související dokumenty

Úkolem bylo vytvořit webovou aplikaci sloužící k hledání pracovních příležitostí v rámci firmy (to obnášelo návrh uživatelského rozhraní, vývoj backendu a frontendu)

Cílem práce byl návrh a implementace systému na analýzu emailové komunikace včetně provedení rešerše a implementace uživatelského rozhraní a vybraných analytických

Diplomová práce se skládá z hlavního textu práce o délce 89 stran a 3 příloh, kterými jsou testovací scénáře, náhledy uživatelského rozhraní aplikace a zdrojový

tvorba vzdělávacího portálu - varianty a jejich srovnání; objektové a procesní modely, návrh uživatelského rozhraní,

Název práce: Návrh nového uživatelského rozhraní aplikace pomocí přístupu Activity-Centered Design..

Autor si jako téma diplomové práce zvolil velmi komplexní záležitost, která by mohla být analyzována na násobně větším rozsahu, ale i v rámci diplomové práce se s tím

Autorka bakalářské práce se zaměřila na návrh uživatelského rozhraní mobilní aplikace určené pro návštěvníky ZOO Praha.. Práce je psána srozumitelným jazykem s

Klasické technologie návrhu uživatelského rozhraní, které vyžadují při změně uživatelského rozhraní i zásah do zdrojového kódu aplikace a s tím spojené