Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikací
Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická část
Jméno a příjmení studenta Klára Jašková
Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovize/Střih a zvuk
Forma studia Prezenční Akad.
rok 2010/2011 Název práce Porovnání zvukové skladby v animované tvorbě
v jednotlivých obdobích Oponent práce Ing.Štefan Nagy, Art.D
Predmetom predkladanej práce je komparácia zvukovej dramaturgie animovanej tvorby v jednotlivých historických obdobiach. Práca je rozdelená na dve časti: na časť teoretickú a časť analytickú. Teoretická časť sa zaoberá stručnou históriou animovaného filmu, jeho zvukovou dramaturgiou, popísané sú niektoré tvorčie postupy využívané pri výstavbe zvukovej stopy animovaného filmu. Stručne sú popísané jednotlivé animačné technológie a ich väzby na zvukovú dramaturgiu. V nasledujúcej časti sú analyzované rozdiely zvukovej dramaturgie v animovaných filmoch americkej a európskej produkcie a svoje miesto dostala aj zvuková tvorba v českom animovanom filme.
Najdôležitejšou časťou práce je však jej analytická časť, v ktorej autorka podrobila analýze zvukovú dramaturgiu piatich animovaných filmov. Veľmi precízne analyzuje zvukovú stopu každého z filmov, rozumie vzájomným vzťahom jednotlivých zložiek ako aj ich väzbe na zložku obrazovú, správne chápe mieru štylizácie. V prípade filmu „ Kuky se vrací“ dokáže vysloviť aj veľmi kritický názor, ktorý dokáže logicky zdôvodniť. Rozbor tohto filmu je najpodrobnejší spomedzi analyzovaných filmov. V tejto súvislosti ma mrzí zbytočná strohosť rozborov ostatných filmov, podrobnejšia analýza by priniesla iste viacero podnetných myšlienok z pohľadu zvukovej dramaturgie.
Po stránke formálnej je práca na priemernej úrovni – poznámky pod čiarou nie sú na strane, kde sa vyskytujú v texte ale pod čiarou na konci príslušnej kapitoly. Jedna z poznámok chýba.
Návrh klasifikace A – výborne V Bratislave, dne 1.6.2011
Štefan Nagy
podpis oponenta práce
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikací
Posudek oponenta bakalářské práce – praktická část
Jméno a příjmení studenta Klára Jašková
Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovize/Střih a zvuk
Forma studia Prezenční Akad.
rok 2010/2011
Název práce Romeo a Julie
Oponent práce Ing.Štefan Nagy, Art.D
Autorka predkladá ako praktickú prácu realizáciu zvukovej stopy krátkeho animovaného filmu „Romeo a Julie“ – príbehu mileneckej dvojice zubných kefiek.
Pri tvorbe zvukovej stopy pracovala s troma základnými zložkami – hudbou, ruchmi a štylizovanými dialógmi.
Hudba je nosnou časťou celej zvukovej stopy a zaznieva v prvom pláne počas celého filmu.
Pomocou ruchov autorka vytvára štalizovanú filmovú realitu. Ruchová stopa je vytvorená úsporne, autorka sa vyvarovala zbytočnej popisnosti. Preukázala zmysel pre stupeň štylizácie a zmysel pre detail. Oceňujem, že v závere filmu sa autorke aj vhodným výberom atmosféry podarilo dosiahnuť zvukový charakter exteriéru.
Jedinú výhradu mám voči úrovni hudby voči ostatným dvom zložkám zvukového plánu.
Úroveň dialógov a ruchov je v celom filme voči hudbe nízka.
.
Návrh klasifikace A - výborne
V Bratislave, dne 1.6.2011
Štefan Nagy podpis oponenta práce