• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část*

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část*"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část*

Jméno a příjmení studenta BcA. Milan Mrázek, DiS.

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba- Kamera

Forma studia prezenční Akad. rok 2014/2015

Název práce Janusz Kaminski a divácký film Vedoucí práce doc. Mgr. Juraj Fandli

KRITÉRIA HODNOCENÍ Nedostatečné Dostatečn

é Uspokojující Dobré

Velm i

dobré Výborn

é Nedokážu posoudit

Naplnění tématu a rozsah práce X

Nastavení cílů a metod práce X

Úroveň teoretické části práce X

Úroveň analyticko-výzkumné části práce X

Splnění cíle práce X

Struktura a logika textu X

Kvalita zdrojů a práce s nimi v textu X

Inovativnost, kreativita a využitelnost X

Jazyková a formální úroveň práce, přílohy X

Konzultace studenta X

Práce je zajímavým pohledem na práci i soukromý život kameramana a režiséra Janusze Kaminskeho. Jsou v ní analyzovány nejvýraznější filmy z jeho tvorby, přičemž autor práce se nevěnuje jenom pohledu na formální stránku, ale poukazuje i na některé ryze kameramanské postupy, které Kaminski ve svých filmech používal, zdůrazňuje obrazovou dramaturgii, s kterou k jednotlivým filmům přistupuje i široké spektrum konečné výtvarné vizualizace jeho filmů.

Otázky k obhajobě:

1. Vysvětlete, jaký je vliv vyvolávacího procesu ENR Technicolor na charakter výsledního obrazu.

2. Které tři filmy z tvorby Kaminskeho jsou Vám nejbližší a proč.

Návrh klasifikace:

A - výborně

Ve Zlíně, 23. 5. 2015

...………

podpis vedoucího práce

(2)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – praktická část

Jméno a příjmení studenta BcA. Milan Mrázek, DiS.

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba - Kamera

Forma studia prezenční Akad. rok 2014/2015

Název práce „Nebezpečí klidu“

Vedoucí práce doc. Mgr. Juraj Fandli

Ako praktickú časť svojej diplomovej práce predkladá BcA. Milan Mrázek, DiS.

hraný film „Nebezpečí klidu“.

Príbeh filmu je výrazne štylizovaný, čo samozrejme ponúka i štyzáciu v obrazovom pojatí k jeho podpore. Kameraman vhodným spôsobom pracuje s niekoľkými výrazovými prostriedkami. Širokou optikou zdôraznuje určité prvky, ktoré potom pôsobia značne dominantným významom. Napríklad sídlo rodiny alebo pohľad na budovu nádražia s devastovaným názvom stanice pôsobí až groteskne. V komponovaní záberov sa znaží udržať klasickú vyváženosť. Pohyb kamery je obmedzený iba na ten najnutnejší v kontraste s čím vynikne výborne vymyslený a zrealizovaný záber pri scéne z obeda, kedy kamera v miernom nadhľade sa presúva priamo nad stolom od PD matky až na VC miestnosti.

Osvetlenie je riešené prevážne mäkkým rozptýleným svetlom, čím sa ešte vo väčšej miere podporí nereálnosť a nadsázka v príbehu. Bolo by však potrebné niektoré zábery ešte farebne a jasovo dokorigovať. Určité drobné výhrady by som mal ku svetelnému riešeniu nočnej scény na nádraží, v ktorej na mňa pôsobia užšie zábery skôr denným ako nočným charakterom.

Zaujímavé je i farebné riešenie kostýmov, bytových interiérov a doplňkov, kde bordová výrazne určuje dominantné postavenie matky v rodine.

Film považujem za zdarilý so svojou iróniou, nadsázkou a humorom, v ktorom i kameraman Milan Mrázek preukázal svoje značné remeselné a profesionálné schopnosti.

Predložený film doporučujem k obhajobe.

Otázky k obhajobě:

1. Neuvažovali ste pri riešení scén s figúrkami o nejakej farebnej alebo inej štylizácii ? Návrh klasifikace:

B – velmi dobře

Ve Zlíně, dne

26.5.2015 ...

podpis vedoucího práce

(3)

Odkazy

Související dokumenty

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Režie a scenáristika/Audiovizuální tvorba.. Forma studia prezenční Akad.

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba -kamera.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Kamera/Audiovizuální tvorba.. Forma studia

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezenční

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – Střihová skladba.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálni tvorba/ Zvuková skladba.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálna tvorba/ Zvuková skladba. Forma studia