• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část"

Copied!
3
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část

Jméno a příjmení studenta Lukáš Kladníček

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – Střihová skladba

Forma studia prezenční Akad. rok 2014/2015

Název práce Struktura filmového traileru Oponent práce Prof. Ľudovít Labík, ArtD.

Téma štruktúry filmového trajleru bola už spracovaná v diplomovej práci Ondřeje Šošolíka, prvého absolventa strihovej skladby na FMK UTB. Preto bolo potrebné k nej pristúpiť novým spôsobom. Lukáš Kladníček sa pokusil nazrieť na štruktúru skrz teóriu Blakea Snydera.

Celá práca má jasný koncept napĺňa princípy vedeckej analýzy. Vytýčenie úlohy, či Blake Snyderovská štruktúra je vysledovateľná v prácach najvýznamnejších amerických tvorcov (strihačov) trajlerov, je presná a účelná. Autor si pomáha presnými tabuľkami, precíznym časovým skúmaním vybraných trajlerov a prichádza k pre neho výbornému záveru. Potvrdil vzťah 15 beatovej štruktúry k tvorbe pre divákov významných trajlerov.

Prácu považujem za výbornú, záver skúmania za primeraný, význam práce pre samotného študenta považujem zásadný. Prácu odporúčam prijať.

Otázky k obhajobě:

Čo myslíte, keby ste urobil podobnú analýzu na najkratší uzavretý literárny alebo filmový útvar na anekdotu alebo bájku, ako by dopadla BS2 pri závere? Ktoré body by boli jasne zreteľné a ktoré by boli občasné?

Návrh klasifikace A – výborně V Bratislave dne 8.6.2015

...

..……… podpis oponenta práce

Hodnocení oponenta bakalářské práce – praktická část

(2)

Jméno a příjmení studenta Lukáš Kladníček

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba / Střihová skladba

Forma studia prezenční Akad. rok 2014/2015

Název práce Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, min. délka 10 minut, střihová skladba:

Sluníčkáři (2015, R: Václav Huleš) Oponent práce BcA. Miroslav Bláha

Pomocí X označte v tabulce hodnocení u každého z kritérií.

KRITÉRIA

HODNOCENÍ Nedostatečné Dostatečné Uspokojující Dobré Velmi

dobré Výborn

é Nedokážu posoudit

Práce s motivy, charaktery X

Výstavba expozice X

Výstavba závěru X

Dramaturg. výstavba X

Práce s časem X

Práce s prostorem X

Celková srozumitelnost X

Délka ve vztahu k tématu X

Střih dialogů X

Střihová čistota X

Vztah obraz - zvuk X

Výtvarnost pojetí střihu X

Tvůrčí vklad, osobitost X

Technická kvalita X

Celkové působení díla X

Konzultace, průběžná práce X

Lukáš Kladníček předkládá jako svoji praktickou práci film „Sluníčkáři“ (Režie: Václav Huleš), na kterém se podílel jako střihač.

Od prvních okamžiků jsem tento počin vnímal jako profesionální práci, kterou bych pojetím i zpracováním charakterizoval jako nadprůměrný televizní dokument. Je škoda, že chybí výraznější tvůrčí invence a dokument je postaven především na výpovědích „mluvících hlav“.

Na druhou stranu musím ocenit profesionální čistotu zpracování.

Rychlá expozice, výpovědi na sebe volně a nenásilně navazují, jasné jsou i názory a postoje, které chtěl autor divákovi sdělit. Dokument si drží svižné tempo, divák nemá šanci, aby se začal nudit, zároveň má i dostatek času na to, aby se mohl zamyslet nad svým vlastním stylem života. Přes časté změny prostředí, zůstává divák stále zorientovaný,

Uvítal bych pouze větší pestrost záběrů, které by více představily život rodin a prostředí ve kterém žijí. Je ovšem zřejmé, že natáčení probíhalo krátce a toto tedy nelze vytýkat střihači.

(3)

Doporučuji vážené komisi práci přijmout a navrhuji hodnocení A - výborně.

Otázky k obhajobě:

1) Pro jaké médium (televize, Internet, kino...) byl film primárně vytvořen?

2) Dokument natáčeli dva kamermani, jak vnímáte rozdíly v jejich práci?

Návrh klasifikace: A - výborně

V Ostravě, dne 4. 6. 2015

...

podpis oponenta práce

Odkazy

Související dokumenty

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – střihová skladba.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba/režie a scenáristika.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba -kamera.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Kamera/Audiovizuální tvorba.. Forma studia

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezenční

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba / Střihová skladba.. Forma studia prezenční Akad. 1200 znaků), které

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálni tvorba/ Zvuková skladba.. Forma studia

Studijní program B8 209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálna tvorba – Zvuková skladba.. Forma studia Prezenční