• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část*

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část*"

Copied!
4
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část*

Jméno a příjmení studenta BcA. Michal Orsava

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – střihová skladba

Forma studia prezenční Akad. rok 2015/2016

Název práce Narativní analýza filmu Angličan Vedoucí práce Mgr. Jana Bébarová

Pomocí X označte v tabulce hodnocení u každého z kritérií.

KRITÉRIA HODNOCENÍ Nedostatečné Dostatečn

é Uspokojující Dobré

Velm i

dobré Výborn

é Nedokážu posoudit

Naplnění tématu a rozsah práce x

Nastavení cílů a metod práce x

Úroveň teoretické části práce x

Úroveň analyticko-výzkumné části práce x

Splnění cíle práce x

Struktura a logika textu x

Kvalita zdrojů a práce s nimi v textu x

Inovativnost, kreativita a využitelnost x

Jazyková a formální úroveň práce, přílohy x

Konzultace studenta x

Předmětem své diplomové práce se Michal Orsava původně zaobíral v seminárním projektu, jehož pozitivně hodnocené zpracování jej inspirovalo k dalšímu, hlubšímu bádání. Analýza narativního a stylistického uspořádání filmu Stevena Soderbergha s důrazem na střihovou skladbu se tak téměř stala diplomantovou posedlostí. Za výzkumem Michala Orsavy stojí dlouhodobá, pečlivá příprava s řadu konzultací dané látky, která je patrná v jeho velmi dobré orientaci ve spletitém syžetu filmu a jeho jednotlivých vypravěčských liniích. Studentova hloubavost je čitelná z řady zajímavých postřehů a vůbec z pojetí a struktury analýzy jako takové, která vede ke srozumitelně formulovaným závěrům. Na druhou stranu však v práci zcela absentuje představení metody práce a terminologie, které používá. Diplomant v úvodu nevysvětluje základní pojmy naratologiké analýzy, jako jsou fabule, syžet, rozsah a hloubka narace atd., se kterými poté v analytické části pracuje spíše nahodile a intuitivně. Kromě rozvedení metodologických postupů práce by textu prospělo i více odbornosti v užívaném pojmosloví. I přes tyto připomínky se však jedná o bezesporu přínosnou práci ve smyslu funkční analýzy filmu s netradiční vyprávěcí strukturou, ve které se odráží studentovy praktické střihačské znalosti a dovednosti.

(2)

Otázky k obhajobě:

Mohl byste vysvětlit naratologické termíny rozsah a hloubka narace a demonstrovat je na konkrétních příkadech z filmu Angličan?

Lze v současné americké kinematografii najít filmový ekvivalent k takto rozstříštěnému vyprávění, s jakým Soderbergh pracoval v Angličanovi?

O režisérových filmech Zakázané ovoce a Solaris píšete, že jsou podobně jako Angličan

„dekonstruované modernistickou diskontinuitou”. Mohl byste toto své tvrzení rozvést? Jakým způsobem je tato diskontinuita ve zmiňovaných filmech přítomna?

Návrh klasifikace: B – velmi dobře

V(e) Zlíně, dne 29. 5. 2016

...

………

podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Hodnocení vedoucího diplomové práce – praktická část

(3)

Jméno a příjmení studenta BcA. Michal Orsava

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – střihová skladba

Forma studia prezenční Akad. rok 2015/2016

Název práce Spravedliví. (Teaser.) Vedoucí práce Prof. Ľudovít Labík, ArtD.

BcA. Michal Orsava predkladá ako svoju magisterskú prácu v oblasti strihovej skladby teaser budúceho seriálu „Spravedliví“, ktorý realizoval v spolupráci so študentkou réžie Lenkou Záthureckou. Projekt som sledoval od samotného zrodu premisy, ktorú som považoval za výbornú až cez zostrih pracovného teasera, hrubý strih až po verziu, ktorá je teraz predkladaná k obhajobe. Po pravde, z poslednej verzie som ostal najviac sklamaný a mám pocit, že vo výslednej verzii sa pokazilo všetko, čo sa dramaturgicky a dramaticky len pokaziť dalo. Nekonečné statické a vysvetľujúce dialógy, falošné napätie a psychologizácia na miestach, kde žiadna nie je prítomná.

Výpočet nepresností rozširuje predložený CD disk, ktorý je nesprávne napálený a je nehrateľný.

Napriek mojim výhradám prácu odporúčam prijať aj vzhľadom na iné výsledky študijného procesu Michala Orsavu a s prihliadnutím na jeho autorský film „Adaptácia“ realizovaný na zadanie z iného predmetu a s prihliadnutím na jeho iné profesionálne aktivity, ktoré hodnotím veľmi pozitívne.

Otázky k obhajobě:

1. Aké nástroje má strihač k dispozícii ak je akcia statická a postavená na nekonečnom striedaní hovoriacich postáv.

2. Čo spôsobuje moje presvedčenie o strihovom zaradení nefukčných veľkých celkov.

Čo spôsobuje ilustratívnosť záberov aj iných veľkostí použitých na charakterizáciu atmosféry dediny.

3. Vyjadrite názor na orientáciu diváka v priestore v predkladanej práci.

(4)

Návrh klasifikace: C - dobře

V Bratislave dne 28.5.2016

...

..……… podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

Odkazy

Související dokumenty

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba -kamera.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Kamera/Audiovizuální tvorba.. Forma studia

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezenční

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – Střihová skladba.. Forma studia

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba / Střihová skladba.. Forma studia prezenční Akad. 1200 znaků), které

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálni tvorba/ Zvuková skladba.. Forma studia

Studijní program B8 209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálna tvorba – Zvuková skladba.. Forma studia Prezenční

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálna tvorba/ Zvuková skladba. Forma studia