• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a př

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a př"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická č ást

Jméno a příjmení studenta BcA. Matěj Skalický Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design/Reklamní fotografie

Forma studia prezenční Akad. rok 2017/2018

Název práce Svépomocná tvorba fotografických publikací v současnosti.

Fotografický zine v českém výtvarném prostředí Vedoucí práce MgA. Dušan Tománek

Matěj Skalický si pro svoji teoretickou diplomovou práci vybral poměrně široké téma tvorby, výroby a distribuce autorských fotografických knih, zinů. V úvodu své práce konstatuje, že se k tématu dostal “poměrně automaticky během studia” v ateliéru Reklamní fotografie.

V úvodu práce se Matěj snaží osvětlit historii a vývoj autorské fotografické knihy jako typu média, historii technologických procesů výroby a způsobů distribuce. V širším kontextu rovněž popisuje nástup digitálních technologií a změny role tištěných médií, která v citacích své práce označuje jako marketingový nástroj pro online média.

Jako klíčové pojmy pro úvod práce si Matěj vybral pojmy Do It Your Self (DIY), Fanzine a Self-publishing. Na definici těchto pojmů, na jejich vzniku a historických, společenských a kulturních souvislostech je postaven základ úvodní časti práce. Osvěžujícím dojmem v této části práce na mě působí například zmínka o publikaci Printing at Home, zabývající se možnými, takřka cimrmanovskými úpravami domácích tiskáren pro specifické- autorské tisky, např. pomocí brambor nebo kyseliny. V případě použití kyseliny je vytištěný obsah dokumentu zcela zlikvidován.

Matěj věnuje ve své práci poměrně široký prostor otázkám technologií a způsobům distribuce. Sumarizuje nejvýznamnější zahraniční i tuzemské zinové festivaly, alternativní nakladatelství a celkově současné dění v oblasti alternativního publishingu. Důležitou součástí této kapitoly je zmínka o přebírání, vlastně zneužití, zinové estetiky komerční sférou,

(2)

v daném případě hudebním a módním průmyslem. Možná by tato úvaha vydala za samostatnou práci.

Podrobněji se Matěj věnuje popisu dění na české scéně, věnuje se významným autorům českého zinu Petru Hlaváčkovi a Václavu Tvarůžkovi a self-publishingovým vydavatelstvím Kudla Press nebo BFLMPSVZ, nebo zinovým festivalům Prague zine fest nebo olomouckému festivalu LITR. Přehled publikací a výčet autorůčeské scény považuji za reprezentativní, jen bych zde upřednostnil formu ankety či rozhovoru s jednotlivými aktéry scény.

Poslední kapitola je věnována zinům a fotografickým knihám vydaných studenty Ateliéru reklamní fotografie, tedy na Matějově “domácím hřišti”. Matěj se zde snaží mapovat historii vydávání zinů a knih, jednak v rámci školních cvičení a jednak jako autorské aktivity studentů ateliéru. Zkoumá postoje studentů k možnosti beztrestného experimentování s formou v rámci studia, spolupráci s galerií Photogether a přichází s vlastním konceptem výroby autorských publikací, které pojmenoval Library Press.

Library Press považuji za nejdůležitější část sdělení Matějovy teoretické práce.

Analyzuje zde koncept levného tisku na tiskových zařízeních ve veřejných knihovnách.

Podrobně zde popisuje technologické výhody i nevýhody tisku, naznačuje ekonomické hledisko. Zajímavé je i technologické a ekonomické srovnání s místními malonákladovými tiskárnami či školním tiskovým centrem FMK UTB.

Matějova práce je tematicky poměrně široce rozkročena. Hlavní přínos vidím v konceptu Library Press a jeho provázanosti s praktickou částí diplomní práce

Návrh klasifikace ...B – velmi dobře...

V(e) ...Zlíně... dne …..5. 6. 2018……….

...………

podpis vedoucího práce MgA. Dušan Tománek

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

Odkazy

Související dokumenty

rok 2018/2019 Název práce Analýza vývoje trend ů v p ř edvolebních spotech za éry..

I přes toto nadšení, které je cítit, je to ale práce nanejvýše racionálně a systematicky správně koncipovaná, která mu dává potřebné teoretické

Daniela Krchu má dramaturgický charakter a je príkladom dôrazu, ktorý kladie európsky typ edukácie študenta strihovej skladby v porovnaní s americkým poh ľ

Tato práce tedy zrcadlí fakt, že autorka je mnohem více citlivým tv ů rcem než precizním ř emeslníkem a to lze pozorovat i na výstupu praktické č ásti

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby. Obor/ateliér St ř ihová skladba / ateliér

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezen č ní

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a příjmení studenta Veronika Holíková.. Studijní program

Trhlinou tohoto rozhodnutí je ovšem nedostate č né zd ů vodn ě ní absence Zajtkovy reflexe zatím posledního