• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a př

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a př"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická č ást

Jméno a příjmení studenta BcA. Elena Gerthoferová Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimedia a design/Reklamní fotografie

Forma studia prezenční Akad. rok 2017/2018

Název práce Príťažlivosť krajiny v súčasnej fotografii Vedoucí práce Mgr. Lucia Fišerová, Ph.D.

Témou teoretickej diplomovej práce študentky Eleny Gerthoferovej je Príťažlivosť krajiny v súčasnej fotografii. Krajina sprevádzala autorku počas celého bakalárskeho štúdia ako v praktickej tak i v teoretickej rovine. Preto ma vôbec neprekvapilo, keď sa rozhodla venovať sa tejto téme vo väčšej hĺbke aj v rámci diplomovej práce. Na začiatku by som chcela kladne ohodnotiť celkový prístup študentky, snahu konzultovať, zháňať materiály a prenikať do nich.

I z hľadiska štylistiky urobila počas posledných rokov veľké pokroky, k čomu určite prispeli aj dva semestre štúdia na Teórii a dejinách umenia Masarykovej univerzity. V rámci práce výborne usúvzťaňuje jednotlivé fotografické prejavy, preniká do histórie maliarstva i krajinomaľby a túto estetickú skúsenosť sa snaží nájsť v súčasných dielach. Autorka pracuje flexibilne s literatúrou a obratne analyzuje fotografie z hľadiska formy a obsahu.

Za problematickú bohužiaľ považujem samotnú štruktúru práce. Napriek tomu, že bola viackrát konzultovaná, obávam sa, že sa úplne nepodarilo materiál zmysluplne rozdeliť, ba dokonca ani stanoviť nejakú líniu, odkiaľ kam sa chce autorka vo svojom výskume dostať. V rámci celej práce krúži okolo troch pojmov – fotografia, maľba a krajina – a striedavo popisuje ich vzájomné vzťahy (fotografia a maľba, fotografia krajiny, krajinomaľba). Pričom akoby sa počas celej práce nedokázala rozhodnúť, na čo sa teda zamerať. Práca je rozdelená do troch častí. V prvej časti, nazvanej Krajina, miesto pre sebareflexiu, sa venuje skôr všeobecnejšiemu vzťahu medzi človekom a krajinou. V druhej časti, Inšpirácia maľbou v súčasnej fotografii premýšľa najprv nad vzťahom umelcov nefotografov k fotografickému médiu a umelcov fotografov k maľbe. Ďalej sa potom snaží štrukturovať fotografické diela vzťahujúce sa ku krajine do niekoľkých podkategórií. Tretia časť – Vnímanie krajiny v súčasnej fotografii – má podobnú náplň, len už nestavia na vzťahu k maľbe. Čitateľ práce nadobúda pri jej čítaní pocit, že autorka v týchto troch častiach síce píše o podobnom (vždy majú jeden z trojice pojmov spoločný), ale vždy začína tak nejak odznova. Jednotlivé časti sú uzavreté a nerozvíjajú sa navzájom. Štruktúra práce drží len silou vôle a pôsobí, akoby sa mala každú chvíľu rozpadnúť.

Z menej zásadných poznámok by som zmienila, že mi bolo vždy ľúto, keď autorka analyzovala fotografiu, ktorú potom neuviedla v obrazovej prílohe, napr. od autorov Andreas Gursky, Tereza Kabůrková, Hiroshi Sugimoto, alebo Caspar David Friedrich (jeho zmieňovaný obraz Mních hľadiaci na more). Niektoré kapitoly sú vytvorené na trochu spornom princípe. Napríklad názov kapitoly Pocta impresionizmu implikuje akúsi

(2)

„impresionistickú fotografiu“, pritom v nej avšak ide o autorov, ktorí sa v podstate len inšpirovali rovnakým prostredím ako Claude Monet a to jeho záhradou v Giverny.

Téma krajiny v umení a vo fotografii je pomerne nevďačná preto, že už o nej bolo napísané príliš veľa a ťažko sa pri písaní o nej vyhnúť notoricky známym menám a už popísaným typom zobrazení. Napriek všetkým výhradám považujem diplomovú prácu Eleny Gerthoferovej za poctivo urobenú, zaujímavú a prínosnú. Vzhľadom k vyššie vysloveným poznámkam navrhujem hodnotenie medzi B – veľmi dobre a C – dobre.

Návrh klasifikace ...B – C velmi dobře - dobře...

V Brně... dne ...8. 6. 2018...

...………

podpis vedoucího práce Mgr. Lucia Fišerová, Ph.D.

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

Vždy je riziko, že predpokladaná ziskovos ť pri plánovaní vstupu na zahrani č né trhy sa bude líši ť od ziskovosti skuto č ne dosahovanej. Aj napriek

Tato práce tedy zrcadlí fakt, že autorka je mnohem více citlivým tv ů rcem než precizním ř emeslníkem a to lze pozorovat i na výstupu praktické č ásti

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby. Obor/ateliér St ř ihová skladba / ateliér

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezen č ní

Trhlinou tohoto rozhodnutí je ovšem nedostate č né zd ů vodn ě ní absence Zajtkovy reflexe zatím posledního

[r]

Jak název teoretické č ásti diplomové práce Anny Benešové Ilustrace ve vizuálním stylu obchodní zna č ky napovídá, práce se v ě nuje roli ilustrace v

Co filmu nepomáhá je zvuková složka, která je plochá a postrádá bizarní charakter, typický pro