• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a př

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část Jméno a př"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická č ást

Jméno a příjmení studenta BcA. Adam Kencki Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design/Reklamní fotografie

Forma studia prezenční Akad. rok 2017/2018

Název práce Jeruzalém ve fotografických albech 19. století Vedoucí práce Mgr. Lucia Fišerová, Ph.D.

Poslucháč magisterského štúdia Adam Kencki predkladá na záverečnú obhajobu teoretickú diplomovú prácu Jeruzalém ve fotografických albech 19. století. Záujem o túto geografickú lokalitu a o jej fotografický obraz potvrdil i podaním prihlášky na študijný pobyt na jeruzalemskej akadémii Bezalel. Dostal tým jedinečnú príležitosť nielen navštíviť miestne knižnice a archívy, ale i prechádzať rovnakými miestami a sám sa pokúsiť o autorský fotografický pohľad. Ako sám uvádza v závere práce, fotografia bola vynájdená v pravý čas, aby stihla Palestínu zachytiť v stave, v akom sa nachádzala celé stáročia. Konflikty a nepokoje dvadsiateho storočia ju nenávratne pretvorili do podoby, v akej ju poznáme dnes.

Diplomová práca začína časťou zhrňujúcou spodobovanie Jeruzalema v stredovekom a renesančnom maliarstve, kedy bolo mesto chápané len ako kulisa novozákonných príbehov, preto bolo zobrazované v podstate symbolicky, s použitím súdobých architektonických prvkov. Autor postupne prechádza k 19. storočiu, vzniku fotografie a dopadom tohto vynálezu na dejinne nezobrazivú podstatu Orientu. Sleduje vývoj fotografie po technologickej stránke, porovnáva dobové ohlasy dochované v periodickej tlači, ďalej poukazuje na spojitosť s maliarskou tvorbou 19. storočia a dekóduje používané klišé. Fotografovanie ďalej vkladá do kontextu cestovného ruchu a obchodných ciest, skúma fenomén orientalizmu ako aj úlohu fotografie vo vedeckých odvetviach, napríklad v archeológii. Neopomína ani náboženský rozmer „Svätej zeme“, spojený s biblickými náučnými výpravami i súkromnými duchovnými púťami. V tretej časti práce sa autor snaží o periodizáciu sledovaného obdobia, na základe časových medzníkov, určujúcich pre dejiny Jeruzalema. V chronologickom slede prehľadne popisuje postupný rozvoj infraštruktúry fotografických inštitúcií a návštevy mnohých európskych a amerických fotografov. V poslednej kapitole sa venuje pôsobeniu lokálnych fotografov.

Fakt, že až do tohto momentu sa môj posudok venuje obsahovému vymedzeniu práce, svedčí o tom, že text je významný práve svojou šírkou a komplexnosťou. Je jazykovo i informačne zrelý i prístupný zároveň a svedčí o úsilí vynaloženom na zháňanie informácii, predovšetkým v cudzojazyčnej literatúre. Na rozdiel od viacerých ďalších teoretických prác, nespočíva prínos tejto práce v pokusoch o analýzu alebo interpretáciu zozbieraných fotografií. Práca nemá zbytočné ambície prelomového textu. Je príkladom poctivého štrukturujúceho a sumarizujúceho materiálu, ktorý môže slúžiť pri štúdiu fotografie 19. storočia.

Navrhujem ohodnotiť diplomovú prácu známkou A – výborne.

(2)

Návrh klasifikace ...A - výborně...

V(e) ...Brně... dne ...8. 6. 2018...

...………

podpis vedoucího práce Mgr. Lucia Fišerová, Ph.D.

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

V závere experimentov dizertantka uskuto č nila senzorické hodnotenie vzoriek sledovaných na výskyt alergénov.. Túto č as ť považujem za vhodnú nadstavbu, ale nie za

rok 2018/2019 Název práce Analýza vývoje trend ů v p ř edvolebních spotech za éry..

I přes toto nadšení, které je cítit, je to ale práce nanejvýše racionálně a systematicky správně koncipovaná, která mu dává potřebné teoretické

Daniela Krchu má dramaturgický charakter a je príkladom dôrazu, ktorý kladie európsky typ edukácie študenta strihovej skladby v porovnaní s americkým poh ľ

Tato práce tedy zrcadlí fakt, že autorka je mnohem více citlivým tv ů rcem než precizním ř emeslníkem a to lze pozorovat i na výstupu praktické č ásti

Analyzuje zde koncept levného tisku na tiskových za ř ízeních ve ve ř ejných

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezen č ní

tedy hlavn ě v úrovni intelektuální a ta také pozvedává další složky filmu do vyšších kvalitativních pater hodnot...