• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická a praktická část

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická a praktická část"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická a praktická část

Jméno a příjmení studenta Ivan Tichý

Studijní program B8206 Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimedia a design / Grafický design

Forma studia kombinovaná Akad. rok 2013/2014 Název práce Imaginární nadčasový informační systém

Oponent práce doc. Jiří Eliška

Teoretická část

Student svou prací naplňuje z velmi subjektivní a osobně interpretované úrovně vnímání, filosofickou otázku konce bytí – smrt - a jak téma implementovat na klasický standard informačního designu.

Téma je nezvyklé, originální, velmi intimní…., a proto otevírá prostor spíše pro volnou uměleckou tvorbu, volnou grafiku. Zaměřil se na dominantu informačních systémů - na tvorbu piktogramů.

Zadání splnil, naplnil formální požadavky na konstrukci a způsob tvorby piktogramového systému. Teoretická část práce má dobrou strukturu a logiku v řazení dat. Rozsah a způsob prezentace odpovídá normám na Bc práci.

Text nabízí informace o souvisejících pojmech, historické odkazy, o vývoj informačního designu alespoň v základním obrysu, připomíná osobnosti a instituce, které mají zásadní význam pro obor. Text je doprovázen vypovídající obrazovou dokumentací. Za důležitou pro pochopení záměru studenta a pro pochopení souvislosti s tématem, považuji kapitolu o představách „O duši“ v různých kulturách, náboženstvích a idejích. Opět s informativním obrazovým doprovodem. Kapitola o symbolech spojených se smrtí a umíráním je řešena jako obrazový slovník pojmů a uzavírá logicky téma. Teorii o vizuálních informačních systémech student ovládá. Z textu je zřejmé, že student má znalosti oborově teoretické, že se orientuje v odkazech na filosofické otázky a umí je transformovat do grafické práce osobitým

způsobem. Jazyková, stylistická a gramatická stavba práce je kvalitní, rozsah prostudované literaturu odpovídá zadání.

Praktická část

Autor si vymezil parametry piktogramové řady, ideu, motivy, styl a charakteristiku navigace.

Separoval z existujících systémů ty, které naplnily jeho představu. Popisuje proces

výtvarného konceptu a vhodné stylizace s ukázkami. Rozhodl se (vzhledem k historickým zpodobněním tohoto tématu) vcelku vhodně, stylizovat grafiku jako volnou interpretaci lidových dřevorytů. Sada piktogramů má jednotný grafický výraz, autor kombinuje počítačové metody práce s elementy a prefabrikáty. „Čitelnost“ obrazů je ale vázána na znalost práce jako celku. Bez vnímání souvislostí může být sada piktogramů považována jen za grafickou hru s výtvarnou formou. Myšlenkový základ vede autora k poměrně drsnému zobrazování (slepá hračka medvídka), ale celek nepostrádá vtip a přes svou morbidnost jistou výtvarnou poetiku, ne každému příjemnou.

(2)

Doporučuji práci k obhajobě Návrh klasifikace: C – dobře.

Brno 25. 5. 2014

...………

podpis oponenta práce

Odkazy

Související dokumenty

Praktická část bakalářské práce popisuje prvotní přípravu samotného návrhu autorky, kde je zmíněna inspirace potřebná k realizaci originálního ztvárnění

To je tvořeno koženými kroužky ručně našitými na popruhu, který prochází tunelem v boční části kabelky a vychází opět v dolní části, kde jsou kroužky navlečeny

Téma Bakalářské Práce, které si autorka zvolila, mě natolik zaujalo, že již po přečtení abstraktu jsem se rozhodla dělat právě k této

Zvláštní odstavec tvoří zmínka o historii použití drahých kamenů v Českých zemích, zabývá se symbolikou jednotlivých kamenů a také jejich nositeli.. Uvádí jejich

Miroslava Horká svojou kolekciou „Duše na oko“ má snahu preniknúť do ľudskej duše a zhmotniť jej výpoveď do odevnej kolekcie.. Konceptuálnym prístupom rieši

rok 2012/13 Název práce Fantasy kolekce dámské a pánské obuvi plus doplněk Oponent práce Akad.mal..

Bakalářská práce s názvem Femme fatale ve své teoretické části nejprve definuje pojem osudové ženy a následně představuje několik „velkých“

Výtvarné zpracování inspirace tématu genderovou identitou konkrétní ženy, která se řadí do genderové supiny agender je z mého pohledu velmi zdařilé a