Podíl "RECENZE DIPLOMOVÉ PRÁCE"

RECENZE DIPLOMOVÉ PRÁCE

Autor diplomové práce : Bc. Tomáš Vávra

Vedoucí diplomové práce: Dr. Ing. Hana Svobodová Recenzent : Ing. Marcela Varkočková

Téma diplomové práce : Analýza možnosti využití marketingu ve sportu - - ambush marketing

Zvolený postup řešení zadané problematiky

.

Autor se v první části práce okrajově věnuje problematice marketingu, ale hlavně uvádí definice jednotlivých nových aktuálních marketingových trendů. V teoretické části velmi výstižně vymezil význam a možnosti marketingu ve sportu a představuje i pro mnoho lidí nový pojem marketingové strategie - ambush marketing. Definuje jeho typy, dopady a podrobně charakterizuje trh v oblasti sportovního odvětví, se kterým byl v době vzniku pojmu spojován. V současné době se je tento typ nekalého marketingu využíván v daleko větší míře než jenom ve sportu, na což autor správně poukazuje. V praktické části práce autor celkově analyzuje využití ambush marketingu ve sportu a uvádí jeho konkrétní ukázky v praxi jak v České republice tak i v zahraničí. V šesté kapitole nastiňuje určité návrhy a možnosti jak se této formě marketingu více či méně účinně bránit. Závěr je celkovým stručným shrnutím diplomové práce.

Dosažené výsledky, jejich odborná úroveň a možnost praktického využití.

Úroveň a celkové výsledky této diplomové práce dle mého názoru odpovídají standardům práce více popisného charakteru. Možnost aplikovat dobře zpracovanou teoretickou část byla pouze na existujících praktických příkladech, které dle mého názoru autor výstižně vyhledal a prezentoval. Cíl práce, využití marketingu ve sportu, analýza reklamy v médiích a seznámení s možnostmi nekalé reklamy - ambush marketingu byl dle mého názoru splněn.

Diplomant prostřednictvím anketního průzkumu na zkoumaném vzorku respondentů zjišťoval vztah respondentů k reklamě, znalost nekalých forem reklamy a pojmu ambush marketingu. Prezentace tohoto výzkumu je doplněna zdařilým grafickým znázorněním výsledků. Diplomant ve své práci srovnává konkrétní ukázky ambush marketingu ve sportu v praxi jak v ČR tak i v zahraničí . Tyto byly následně interpretovány a na jejich základě byl vyvozován určitý závěr a zhodnocení dopadů těchto činů na původce i poškozenou stranu a nastíněna určitá doporučení jak ambush marketingu předejit nebo se mu bránit. Vzhledem k volbě aktuálního tématu jež prochází vývojem, který je však obtížné odhadnout jakým směrem se bude ubírat a skýtá nesčetné možnosti buď jeho růstu nebo jeho postupného snižování považuji práci za velmi přínosnou.

(2)

Formální náležitosti, vnější úprava, přehlednost, apod.

Po formální stránce je diplomová práce na dobré úrovni. Práce je přehledná, logicky vyvážená bez gramatických chyb a překlepů.