POSUDEK VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení studenta Zuzana Hrančíková
Název práce Holistické pojetí hudební edukace v mateřské škole Jméno a příjmení vedoucího
práce
Mgr. Libuše Jelénková, Ph.D.
Studijní obor Učitelství pro mateřské školy
Forma studia Prezenční
Kritéria hodnocení práce Stupeň hodnocení dle stupnice ECTS Formální stránka práce
Přehlednost a členění práce A
Úroveň jazykového zpracování (odborná, gramatická i
stylistická úroveň textu) B
Dodržení formálních náležitostí (rozsah práce, dodržení citační normy, estetická úprava, kvalita abstraktu, práce s grafickým, tabulkovým či jiným materiálem)
A Teoretická část práce
Formulace cílů práce B
Analýza a syntéza problému B
Práce s odbornou literaturou (rozsah a aktuálnost použité literatury, hloubka zpracování použité literatury) A Praktická část práce
Bakalářská práce teoreticko-aplikačního charakteru
Originalita cílů aplikačního výstupu (náročnost,
srozumitelnost, aktuálnost) A
Didaktická správnost rozpracování cílových kompetencí aplikačního výstupu, hloubka rozpracování obsahu aplikačního výstupu, didaktická přiměřenost realizace aplikačního výstupu
B Přiměřenost a rozsah evalvace průběhu a výsledků
aplikačního výstupu C
Celková kvalita a přínos práce
Kvalita, náročnost a originalita řešení zvoleného tématu B Odborný přínos práce a možnost jejího praktického využití A
Spolupráce s vedoucím práce A
Odůvodnění hodnocení práce:
Autorka uchopila pro zpracování zajímavé téma. O holistickém pojetí hudební edukace v preprimárním vzdělávání (resp. v takovéto formulaci) se v literatuře téměř nedočteme. Nicméně propojování hudebních činností při práci s dětmi předškolního věku je důležitou (a často naprosto samozřejmou) součástí práce učitele mateřské školy. Předložená bakalářská práce představuje projekt, který obsahuje různorodé hudební činnosti pro děti předškolního věku, kde v rámci realizace projektu je kladen důraz na jejich propojování.
V teoretické části práce autorka nejprve vymezuje základní pojmy problematiky a objasňuje východiska holistického pojetí při zaměření na hudební edukaci v mateřské škole. Spojení těchto stěžejních pojmů (holismus a hudební edukace) se může zdát komplikované, ale autorka je dobře vysvětluje a vhodně zasazuje do podmínek preprimárního vzdělávání. Celkově je teoretická část komplexním
východiskem pro část praktickou.
Předložený projekt shledávám jako promyšlený, s jasnou strukturou a korespondující se zaměřením práce. Co ovšem namítám, je stručná kapitola 5, kde autorka popisuje evaluaci projektu. Stylistika textu je na dobré úrovni, v práci najdeme minimum zavádějících formulací či pouhých překlepů.
V neposlední řadě oceňuji svědomitost a píli, kterou autorka při naší spolupráci prokázala. Předkládala smysluplné podněty do diskuse a navrhovala nové způsoby řešení problematiky. Bakalářská práce splňuje všechny náležitosti a požadavky na daný typ práce a doporučuji ji k obhajobě.
Otázky k obhajobě:
1. Jakým způsobem byste při realizaci projektu zapojila do hodnocení děti?
2. Jaké jsou limity Vašeho projektu?
Celkové hodnocení* B
Datum: 19. 5. 2019 Podpis:
** Výsledná známka není aritmetickým průměrem jednotlivých kritérií hodnocení práce.