• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Oponentura69007_hanj01.pdf, 74.8 kB Stáhnout

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Oponentura69007_hanj01.pdf, 74.8 kB Stáhnout"

Copied!
1
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta podnikohospodářská

Posudek oponenta diplomové práce

Název diplomové práce:

Autor diplomové práce:

Cíl diplomové práce:

Kritéria hodnocení (každé max 10 bodů) Přidělené body

1. Vymezení cíle a jeho naplnění 7

2. Adekvátnost použitých metod, způsob jejich použití 7

3. Náročnost tématu na získávání dalších znalostí či dovedností 5

4. Hloubka a správnost provedené analýzy (ve vztahu k cílům) 8

5. Práce s informačními zdroji a jejich citace 9

6. Logická stavba a členění práce 8

7. Jazyková a terminologická úroveň 10

8. Formální úprava a náležitosti práce, rozsah 9

9. Vlastní přínos k řešené problematice 7

10. Využitelnost výsledků práce v praxi/teorii 5

Celkové bodové hodnocení (max 100 bodů) 75

Výsledná známka velmi dobře (2)

Celkové zhodnocení práce a otázky k obhajobě:

Jméno oponenta diplomové práce:

Pracoviště oponenta diplomové práce:

úterý 26. leden 2021

podpis oponenta diplomové práce

Čestně prohlašuji, že nejsem ve spřízněném vztahu k autorovi diplomové práce.

Analýza mediálního obrazu videoherního průmyslu v České republice v letech 2016–2020

Bc. Dominika Hejkalová

Mgr. Jan Hanzlík, Ph.D.

KAM, FPH, VŠE v Praze

Práce představuje zajímavý vhled do mediální reflexe videoherního průmyslu, jehož společenský i ekonomický význam v posledních letech roste, a to jak mezinárodně, tak i konkrétně v prostředí České republiky. Teoretická část práce je solidní, byť celkově text postrádá zajímavější teoretické ukotvení. Autorka na začátku zmiňuje Frankfurtskou školu, ale s jejími myšlenkami už dále vůbec nepracuje, i když se to nabízí. V ideálním případě by však bylo lepší využít aktuálnější literaturu, například studie Jaroslava Švelcha a také knihu Heleny Bendové, která je zmiňována jen v rámci obsahové analýzy (a chybí v seznamu literatury na konci). Literatury konkrétně k videohernímu průmyslu už existuje velké množství, její zapojení by bylo přínosnější než zmínky o kulturních a kreativních průmyslech. Některé poznámky v textu se mi zdají zjednodušující. Nejsem si například jistý, jestli se programátoři atd.

skutečně „neobejdou bez vysokoškolského vzdělání“, jak se píše na s. 18. Průkopníci žánru FPS John Carmack a John Romero například vysokoškolské vzdělání neměli, ač patří mezi nejvlivnější programátory her v celosvětovém kontextu. (Patrně v tomto ohledu došlo k vývoji, který by stálo za to zmínit.)

Samotná analýza je přehledná a relativně zajímavá, ale opět bych uvítal zarámování nějakou konkrétnější teoretickou perspektivou.

Možná také bylo možné zaměřit se na delší časové období (nebo na vybrané roky), aby byl vývoj v čase zřetelnější.

Text obsahuje drobné formální nedostatky, které ale nesnižují významněji kvalitu textu (např. názvy knih, novin a časopisů se píší kurzívou a grafy se označují a číslují jako obrázky).

Otázka pro obhajobu: Existují podobné zahraniční výzkumy, s nimiž by bylo možné tento výzkum srovnat? Lze se domnívat, že v zahraničí média referují o videoherním průmyslu v nějakém ohledu jinak?

H O D N O C E N Í D I P L O M O V É P R Á C E

Analyzovat mediální obraz videoherního průmyslu v České republice a vybraných videoherních studií, provést jejich vzájemnou komparaci a zhodnocení založené na tiskových zprávách a medializovaném obsahu.

Odkazy

Související dokumenty

The formula [T.. the last formula becomes.. 358) 1 and the rest were evaluated in terms of ordinary generalized hypergeometric function whose asymptotic expansion has

Ukažte, že Mirek může pasti pokládat tak, aby blechu po konečně mnoha skocích zaručeně chytil, i když nezná počáteční pozici blechy, konstantu n ani směry, kterými

Ukažte, že Mirek může pasti pokládat tak, aby blechu po konečně mnoha skocích zaručeně chytil, i když nezná počáteční pozici blechy, konstantu n ani směry, kterými

 1924 zemřel a tělo bylo nabalzamováno a umístěno v mauzoleu na Rudém náměstí v Moskvě... Lenin

 1924 zemřel a tělo bylo nabalzamováno a umístěno v mauzoleu na Rudém náměstí v Moskvě... Lenin

Diplomová práce je zaměřena na mediální trh a plánování a v praktické části pak přípravu mediální strategie vánoční kampaně společnosti v oblasti fashion

Dále se autor věnuje samotným mikrotransakcím a jejich typologii, monetizačním modelům a změnám ve videoherním průmyslu. Praktická část BP porovnává trhy

Absolutní hodnota veřejného dluhu však ve většině zemí v posledních letech poměrně dramaticky roste, což v konečném důsledku znamená řadu problémů