• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta multimediálních komunikací

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta multimediálních komunikací"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Fakulta multimediálních komunikací

Posudek oponenta bakalářské práce – teoretická část

Jméno a příjmení studenta Barbora Hermanová

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby

Obor/ateliér Animovaná tvorba

Forma studia Prezenční Akad.

rok 2011/2012 Název práce Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a

rešerše

Oponent práce Ivo Hejcman

Barbora Hermanová se ve své teoretické bakalářské práci opírá o pevnou osnovu, která vychází z technologie výroby animovaného filmu s přihlédnutím ke specifikám vzniku videoklipu.

Velmi důležitou částí práce je část pojednávající o inspiračních zdrojích vycházejících se znalostí hudebního prostředí a současné hudby. Naprosto logicky zde nachází inspiraci a také spolupráci se skupinou Tata Bojs na videoklipu k písni Usínací. Setkávání s hudebníky a autory hudby se projevilo na kvalitě literární přípravy a obrázkového scénáře, protože videoklip je v podstatě zakázka a její výsledek musí souznět s názory všech zúčastněných tvůrců.

Spánek, snění , bloudění mezi spánkem a blouzněním,mezi realitou a přáními, láska a iluze, svoboda v citech a nebo nadřazenost v partnerství, kocovina ze vztahů., to jsou tušené a neustále se ztrácející horizonty lidského podvědomí , kterými se v přípravě na svou práci Barbora intenzivně věnovala. V literárním scénáři se proto prolínají stavy reálné s podvědomím a mizí hranice mezi realitou a fikcí.

Podstata tvorby animovaného filmu je ve schopnosti tvůrce převést konkrétní myšlenky do virtuálního světa. K tomu mu pomáhá jak animatik , tak technický scénář. Tohoto faktu Barbora plně využila . Čím ? Prostou pokorou k těmto základním kamenům vzniku filmu.

V teoretické práci jsem postrádal maličkost. Velice podstatnou. Celou dobu výroby videoklipu jsem práci a postup výroby B. Hermanové sledoval . Sice jen z pozice oponenta, ale mohu zodpovědně prohlásit , že projekt vznikal v produkčním režimu, tedy s kalendářním plánem a organizací následných prací na filmu , včetně postprodukce. Tato činnost o které B.Hermanová skromně pomlčela je v převážné míře nedokončených projektů hlavní příčinou nezdaru některých tvůrců.

Jsem přesvědčen , že Barbora Hermanová splnila zadání bakalářské práce v plném rozsahu.

Návrh klasifikace: navrhuji práci přijmout a doporučuji hodnocení A- výborně Ve Zlíně, dne 2.6.2012 Ivo Hejcman, oponent práce

(2)

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Fakulta multimediálních komunikací

Posudek oponenta bakalářské práce – praktická část*

Jméno a příjmení studenta Barbora Hermanová

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby

Obor/ateliér Animovaná tvorba

Forma studia Prezenční Akad.

rok 2011/2012 Název práce Usínací – kreslený animovaný film- hudební videoklip

Oponent práce Ivo Hejcman

Naprostou předností bakalářské práce Barbory Hermanové s názvem Usínací je dokonalé spojení rytmu hudební předlohy s rytmem obrazové části a to nejenom po stránce časové , ale především významové a sugestivní. Příběh je jednoduchý , stručný , přímočarý , možná až moc zjednodušený, tak jako výtvarnost a animace, žádné velké drama. Chlap leží v posteli se ženou se kterou se pomiloval a přitom myslí na jinou. Kolik žen leží v posteli s mužem se kterým se pomilovaly a při tom myslí na jiného …? Banální záležitost. Nechat se přejed vlakem je mnohem horší. A právě o to v práci Barbory Hermanové jde. Tento trochu smutný a nostalgický příběh , který ani nemá pořádnou pointu, vybudovala s lehounkou nadsázkou , citlivostí a konec konců i s humorem. Akorát se při tom nepopadáte za břicha.Animace graduje spolu s hudbou až k samému vyvrcholení . Tady si nejsem trošičku jistý, zda je to vyvrcholení vztahu, touhy , ženské zloby , či sexu…? Znát tuto odpověď není asi důležité.

Ale já bych v tomto okamžiku tohoto filmu určitě přidal a obrazovou euforii bych rozvinul.

Ale já nejsem autor.Je to obrovská výhoda , protože mohu být dál beztrestně a bezměrně kritický.

Barevná skladba a kompozice obrazů poučeně vykresluje mezidobí mezi probdělou nocí a opilým ránem s chutí kyselého vína, rtěnky a studené kávy na jazyku. Tento pocit se dá vykloktat , ale z hlavy to nevykloktáte. Teď nevím jestli jim to škodolibě přeji a nebo závidím.

Práce s časem , střihem a tedy rytmem dovoluje Barboře Hermanové NEANIMOVAT až do toho zmíněného okamžiku vzedmutí se příběhu v textu , hudby a následné animace.

Praktická práce , tedy videoklip Usínací prokazuje pečlivou literární přípravu, vypracování technického scénáře a využití animatiku a znalost použitých animačních programů.

Barbora Hermanová splnila zadání bakalářské práce v očekávané kvalitě a čase.

Návrh klasifikace A - výborně Zlín, 2.6.2012

Ivo Hejcman

podpis oponenta práce

Odkazy

Související dokumenty

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ FAKULTA MANAGEMENTU A EKONOMIKY.. Posudek oponenta

Práce s literaturou (citace) Úroveň analytické části Adekvátnost použitých metod Úroveň návrhu řešení (realizace) Jazyková úroveň práce. Formální úroveň

FAKULTA MANAGEMENTU A EKONOMIKY Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.. Posudek oponenta

FAKULTA MANAGEMENTU A EKONOMIKY Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.. Posudek oponenta

Vysoká škola : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Martin Zouhar Fakulta: multimediálních komunikací.. Ústav: Reklamní fotografie a grafického designu

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta humanitních studií Institut mezioborových studií Brno Posudek oponenta bakalářské práce.. Jméno autora:

UTB ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací 8... UTB ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací

: Student: Ladislav Kunc Vysoká škola : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.. Fakulta: