• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část* Jméno a příjmení studenta

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část* Jméno a příjmení studenta"

Copied!
3
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část*

Jméno a příjmení studenta Pavel Šimek

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba / Střihová skladba

Forma studia prezenční Akad. rok 2013/2014

Název práce VJ scéna v ČR

Oponent práce MgA. Jan Šrámek

Pomocí X označte v tabulce hodnocení u každého z kritérií.

KRITÉRIA HODNOCENÍ Nedostatečné Dostatečn

é Uspokojující Dobré

Velm i

dobré Výborn

é Nedokážu posoudit

Naplnění tématu a rozsah práce X

Nastavení cílů a metod práce X

Úroveň teoretické části práce X

Úroveň analyticko-výzkumné části práce X

Splnění cíle práce X

Struktura a logika textu X

Kvalita zdrojů a práce s nimi v textu X

Inovativnost, kreativita a využitelnost X

Jazyková a formální úroveň práce, přílohy X

Tabulku s hodnocením můžete doplnit o stručné vyjádření (max. 1200 znaků), které vystihne nejpodstatnější přínos práce, nebo její nedostatky.

Teoretická bakalářská práce Pavla Šimka „VJ scéna v ČR“ trpí od prvních řádků velkým počtem závažných nedostatků. Už samotnou definici této disciplíny, která se v práci objevuje, považuji za nedostatečnou a velmi zjednodušenou. Vymezení tématu je nejednoznačné a z práce není jasné její přesné ohraničení. Je záměrem práce věnovat se tuzemskému vjingu na klubové úrovni? Řeší jeho vztah v rámci širší audiovizuální produkce nebo se chce věnovat této problematice komplexněji s přesahy do dalších kulturních disciplín?

Popis výrazových prostředků současného vjingu nereflektuje skutečný aktuální stav této formy a autor zcela opomenul zařadit do práce i jiné než pouze digitální postupy při vytváření projekcí. Tvrzení považující sampling a mixing za základní kameny vjingu považuji za zastaralé stejně tak jako pasáž věnující se vtahu plátna a obrazu. Podkapitola pojednávající o používaném softwaru je redukovaná pouze na 3 nejzákladnější příklady a je ukázkovým příkladem stereotypů a často až banálních zjednodušování, které se v práci často vyskytují.

Nicméně vzhledem k zásadnímu vývoji, kterým oblast vjingu prošla v několika posledních letech, považuji za mimořádně obtížné komplexně popsat tuto disciplínu bez přímého kontaktu s jejími aktuálními trendy. Materiály ze kterých autor čerpal, pocházejí většinou

(2)

ještě z doby před rokem 2010 a tím pádem obsahují tvrzení, která dnes již nemusí být pravdivá.

Otázky k obhajobě:

Je záměrem práce věnovat se tuzemskému vjingu na klubové úrovni? Řeší jeho vztah v rámci širší audiovizuální produkce nebo se chce věnovat této

problematice komplexněji s přesahy do dalších kulturních disciplín?

Má autor osobní zkušenost s vjingem?

Navštívil autor festival světla SIGNAL nebo audiovizuální festival LUNCHMEAT?

Proč není v práci zmíněna technika mappingu?

Návrh klasifikace D - uspokojivě

V(e) Brně dne 2.6.2014

...

………

podpis oponenta práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Hodnocení oponenta bakalářské práce – teoretická část

(3)

Jméno a příjmení studenta Pavel Šimek

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – Střihová skladba

Forma studia prezenční Akad. rok 2013/2014

Název práce 1000

Oponent práce prof. Ľudovít Labík

Scenár Tomislava Čečku prechádzal dlhodobým vývojom, odohrával sa na na ulici, v parku, krčme, pričom posledná realizovaná verzia sa odohrala v nemocnici. Scenáre Tomislava Čečku majú stále viac a viac rastúcu úroveň a aj tento variant je povzbudením, že z jeho dielne vzíde v budúcnosti kvalita.

Ak by som sa zamýšľal nad vedením hercov, tak opätovne najväčšou slabinou predvádzaného filmu je expozícia. Tá sa snaží kopírovať realitu čo najvernejšie, dáva mnoho dôležitých informácií, ale je nezaujímavá. Situácia v kuchyni na jednej strane je popisne pravdivá, na druhej strane statická, nudná a zvukovo a obrazovo nepravdivá až do nepríčetnosti. Toto je rezerva, na ktorej bude musieť pri svojich scenároch ďalej silne pracovať a počas réžie svojich prác vytvárať obrazové minikonflikty, podobné ako sa mu podarili v suteréne nemocnice prípadne zvraty na streche nemocnice.

Kladne hodnotím čudnú rekvizitu pípača.

Pavel Šimek ako strihač odviedol štandard a jediné, čo by som mu vytkol je ranná atmosféra zobúdzania, ktorá vlastne atmosférou nie je.

Ako výhradu zdôrazním aj podmazovú hudbu v kuchyni zvukára Pavla Horkela.

Otázky k obhajobě:

Aké možnosti má strihač pri zachraňovaní expozície, ktorá nefunguje.

Návrh klasifikace A - Výborně

V Bratislave, dne 27.5.2014

...

………

podpis oponenta práce

Odkazy

Související dokumenty

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – střihová skladba.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba/režie a scenáristika.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Režie a scenáristika/Audiovizuální tvorba.. Forma studia prezenční Akad.

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba -kamera.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Kamera/Audiovizuální tvorba.. Forma studia

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Animovaná tvorba.. Forma studia Prezenční

Studijní program B8209 Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuální tvorba – Střihová skladba.. Forma studia

Studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby Obor/ateliér Audiovizuálni tvorba/ Zvuková skladba.. Forma studia