• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Posudek vedoucího bakalářské práce – teoretická částJméno a příjmení studentaZdeněk PavelekStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimédia a design / Digitální designForma studiaprezenční Akad. rok2017 / 2018Název práceHra ZdendaVedoucí práceMgA. Boh

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Posudek vedoucího bakalářské práce – teoretická částJméno a příjmení studentaZdeněk PavelekStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimédia a design / Digitální designForma studiaprezenční Akad. rok2017 / 2018Název práceHra ZdendaVedoucí práceMgA. Boh"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Posudek vedoucího bakalářské práce – teoretická část

Jméno a příjmení studenta Zdeněk Pavelek Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design / Digitální design

Forma studia prezenční Akad. rok 2017 / 2018

Název práce Hra Zdenda

Vedoucí práce MgA. Bohuslav Stránský, Ph.D.

Volba tématu

Zdeněk Pavelek během svého bakalářského studia hledal cestu, jak v celé šíři digitálního designu aplikovat vlastní, syrově neučesanou estetiku, čerpající své oddůvodnění především z nadsázky a humoru. Pro svůj bakalářský projekt si zvolil oblast herního designu, kterou neměl možnost v předchozích zadáních rozvíjet, ale jež jej dlouhodobě intenzivně zajímá.

Obsah práce

Úvodní část textu stručně pojednává o vybraných herních žánrech, které autora zajímají z hlediska jeho vlastního záměru. Pro lepší pochopení by bylo vhodnější alespoň zhruba nastínit i ostatní herní žánry a zasadit tak úžeji vymezenou oblast zájmu do celkového kontextu.

Další kapitola věnovaná pohledu hráče uvnitř virtuálního světa je patrně nejzajímavější částí textu. Analýza nejrůznějších přístupů práce s kamerou zkoumá možnosti, které se tvůrcům videoher nabízí a jaký efekt ten který přístup nabízí z hlediska herního prožitku.

Následuje nejrozsáhlejší kapitola, ve které autor rozebírá problematiku postav a příběhu, neoddělitelné podstaty každé hry. Na příkladech vybraných her představuje pravidla a principy, ke kterým herní design během svého vývoje dospěl a doplňuje je o vlastní postřehy a poznatky.

Text uzavírají dvě krátké kapitoly zabývající se těžko definovatelným herním pocitem (tj. jak dosáhnout toho, aby byl hráč co nejvíce pohlcen zážitkem) a pravidly herní přístupnosti.

(2)

Hodnocení

Zdeněk Pavelek toho ví o hrách pravděpodobně hodně, horší už je to ale s tím, jak své vědomosti dokáže prezentovat. Nejsilnější je text tam, kde komentuje vybrané hry z pohledu vlastní herní zkušenosti i nadhledu tvůrce, jenž analyzuje silné a slabé stránky a různé aspekty herního designu.

Ačkoli má text přehlednou a logickou strukturu, až na výjimky chybí jasnější shrnutí, co v jednotlivých kapitolách autor zkoumá a jaký to má dopad na jeho vlastní praktický projekt.

Opakem jsou poslední dvě kapitoly, jež obsahují víceméně jen výčty nekomentovaných položek. Z tohoto pohledu působí text silně nevyrovnaně.

Výsledný dojem z práce pak zásadně ovlivňuje také velmi nízká stylistická úroveň a velké množství pravopisných chyb a překlepů, jež jsou na této úrovni vzdělání těžko odpustitelné.

Návrh klasifikace D – uspokojivě

V(e) Uherském Hradišti dne 4. 6. 2018

...………

podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

Vývoj této technologické větve zobrazovacích nástrojů mapuje Aneta Roubíčková v teoretické části své magisterské práce, a to se zřetelem na souvislosti

Jejich integraci do výuky vnímá Veronika jako příležitost k odstranění některých bariér vyučovacích osnov, a také v nich vidí příležitost ke zlepšení

Autorka nechtěla, aby všechny čtyři ilustrace byly stejné a tím působily jako série, proto se liší jak formátem, tak i provedením.. Přesto si dávala pozor, aby byly ucelené

Teoretická část bakalářské práce Petry Rudolfové je rozdělena do šesti kapitol, které obsahují informace týkající se problematiky exteriérového mobiliáře jak obecně –

Kamil Baláž vstoupil do tohoto žánru velmi dobře připraven a obeznámen s technologií i produkcí.. Rozhodl se posílit individualitu jednotlivých kusů a dát

Tato část práce jí šla velmi dobře od ruky, stejně jako rozkreslení storyboardu, jež bylo dalším logickým krokem.. Hotový storyboard vyjasnil některé

Tato práce s sebou přinesla nejen úspěchy, ale především objevování (pro autora) nových poznatků: zákonitostí konstrukce (střihu) zavazadla, objevování a

Editorem, scénaristou a režisérem publikace je autorka ilustrací Lucie Bindíková, takže lze bez nadsázky říct, že se skutečně jedná o komplexní tvůrčí počin