• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická částJméno a příjmení studentaBcA. Aneta RoubíčkováStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimédia a design / Digitální designForma studiaPrezenční Akad.rok2019 / 2020Název práceDigitální storytelling v

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická částJméno a příjmení studentaBcA. Aneta RoubíčkováStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimédia a design / Digitální designForma studiaPrezenční Akad.rok2019 / 2020Název práceDigitální storytelling v"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – teoretická část

Jméno a příjmení studenta BcA. Aneta Roubíčková Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design / Digitální design Forma studia Prezenční Akad.

rok 2019 / 2020 Název práce Digitální storytelling využívající současné technologie Vedoucí práce MgA. Václav Skácel

Virtuální realita už nějakou dobu nepatří pouze do oblasti science fiction, ale získává si pevné místo mezi současnými technologiemi, které pronikají do odvětví průmyslu, vědy či zábavy.

Vývoj této technologické větve zobrazovacích nástrojů mapuje Aneta Roubíčková v teoretické části své magisterské práce, a to se zřetelem na souvislosti s tématem, které si zvolila. Tím tématem je tzv. storytelling. Tento anglický termín, který zatím nemá v našem jazykovém diskurzu adekvátní náhradu vysvětluje autorka na různých příkladech užití v zábavním, či herním průmyslu nebo v oblasti vzdělávání.

Propůjčení možností virtuální reality do služeb storytellingu je klíčový směr jejích úvah.

Může virtuální realita přiblížit běžným uživatelům svět zrakově postižených? Odpověď nabídne originální koncept prototypu v praktické části pod názvem “Mýma očima”.

Během četných konzultací jsem se přesvědčil, že se ze strany autorky nejedná o povrchní záměr, který by měl za cíl vytvořit pitoreskní zábavu na základě různých zrakových postižení.

Aneta Roubíčková důsledně a poctivě do svého bádání zahrnula i kvalitativní výzkum vedený formou rozhovorů s konkrétními lidmi, kteří jí na svém příběhu dokumentovali problémy spojené s konkrétními očními vadami či postiženími zraku, kterým musejí čelit v běžném životě. Zavítala také do organizací (SONS či Tyfloservis), které se zabývají pomocí občanům se zrakovými vadami a zde se přesvědčila o skutečných potřebách, která mají tato sdružení.

Jednou z potřeb těchto organizací je také zviditelnění činnosti při pomoci zrakově postiženým lidem. Tyto organizace pořádají četné semináře či přednášky s cílem seznámit zdravou populaci s problémy postižených a rozšířit tak řady svých podporovatelů a sponzorů.

Jako vedoucí práce musím vyzvednout nesmírnou pracnost a časovou náročnosti při získávání relevantních údajů, zvláště v době omezení lidského kontaktů v souvislosti s vládními nařízeními zaměřenými proti šíření nového coronaviru. Během tohoto období měla Aneta velmi komplikovaný přístup ke konkrétním lidem postiženým zrakovými vadami. Přes všechny tyto komplikace se autorka svou pracovitostí přenesla a předkládá konzistentní teoretickou práci, která má parametry na skvělé hodnocení.

Doporučuji hodnotit stupněm A – výborně.

Kontrola plagiátorství byla negativní – systém našel shodu 0 %.

(2)

Návrh klasifikace: A - výborně

Ve Zlíně dne 28. 8. 2020

...

..……… podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A – výborně B – velmi dobře C – dobře D – uspokojivě E – dostatečně F – nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

Kamil Baláž vstoupil do tohoto žánru velmi dobře připraven a obeznámen s technologií i produkcí.. Rozhodl se posílit individualitu jednotlivých kusů a dát

Potvrzuje to nejen v teoretické části své diplomové práce, jejíž tématem je nejen hračka pro slepé psy, ale také obal, návrh logotypu, grafický design

Markéta Fajová zpracovává v praktické části uživatelské rozhraní s důrazem na zobrazení funkcí asistenčních systémů a chválím srozumitelně

Obor/ateliér Multimedia a design/Grafický design Forma studia prezenční Akad.. rok 2014/2015 Název práce Grafický design

V kapitole věnované vývoji konkrétních dílů finální verze stavebnice kladně hodnotím víru autora ve vlastní schopnosti při nalézání řešení konstrukční a

Analýza nejrůznějších přístupů práce s kamerou zkoumá možnosti, které se tvůrcům videoher nabízí a jaký efekt ten který přístup nabízí z hlediska herního

Tato část práce jí šla velmi dobře od ruky, stejně jako rozkreslení storyboardu, jež bylo dalším logickým krokem.. Hotový storyboard vyjasnil některé

Tato práce s sebou přinesla nejen úspěchy, ale především objevování (pro autora) nových poznatků: zákonitostí konstrukce (střihu) zavazadla, objevování a