• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta multimediálních komunikací

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta multimediálních komunikací"

Copied!
3
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Fakulta multimediálních komunikací

Posudek oponenta diplomové práce*

Posudek oponenta bakalářské práce*

Jméno a příjmení studenta LEOS MACENAUER Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Design oděvu

Forma studia Prezenční Akad. rok 2009/2010

Název práce PURE LINE

Oponent práce JAKUB POLANKA

Tabulka A – hodnotí náročnost tématu, nikoli zpracování

Úroveň Hodnocení náročnosti tématu:

nadprůměrná průměrná podprůměrná

Teoretické znalosti X

Praktické zkušenosti X

Sběr a zpracování podkladů a vstupních dat X

Specifické nároky tématu (originalita, rozsah, X

statistické zpracování dat, interpretace závěrů apod.) x Tabulka B – hodnotí úroveň zpracování tématu

Úroveň Kritéria hodnocení práce:

nadprůměrná průměrná podprůměrná nelze hodnotit

Splnění cíle práce X

Samostatnost při zpracování X

Metodologická kvalita postupu X

Úroveň teoretické části X

Práce s literaturou (citace) X

Úroveň analytické části X

Adekvátnost použitých metod X

Úroveň návrhu řešení (realizace) X

Jazyková úroveň práce X

Formální úroveň (text, grafy, tabulky) X

Přehled literatury (rozsah, kvalita) X Jiné kritérium (novost, přínos praxi) X

Hodnocení v jednotlivých kritériích označte znakem X v příslušné úrovni. V dalším hodnocení pokračujte na druhé straně formuláře.

(2)

Připomínky a otázky k obhajobě:

(Na tomto místě oponent práci slovně zhodnotí, uvede připomínky především k obsahu, tedy nejen k formě – není třeba jmenovitě uvádět, že na straně té a té chybí čárky, odkazy na prameny atd. I nezasvěcený čtenář by měl po přečtení slovního vyjádření získat představu o práci jako celku. Oponent položí tři odborné otázky, které student zodpoví při obhajobě práce. Otázky, které oponent položí, budou vycházet především z obsahu práce).

S Leošem a jeho prací jsem měl možnost setkat se poprvé a velice mne oslovila. Jak designér tak jeho tvorba ukrývají obrovský potenciál a snad právě proto mne velmi potěšilo, co si vybral za inspiraci a jakým způsobem s tímto tématem pracoval. Cosi hřejivého a živelného se ukrývá pod dokonalým povrchem.

Jak autor sám přiznává, je pro něj tato kolekce velikým objevem, jak po stránce vnímání obsahu, tak po stránce forem. Tuším to jako novou etapu v tvorbě a Leo má vše co k této tvůrčí cestě potřebuje. Chybí mu snad jen více sebejistoty a odvahy riskovat. Trocha drzosti a nebát se postavit za svou vlastní osobnost a emoce.

Vím že toto by měl být víceméně formálni oponentský posudek ale přesto se nemohu ubránit napsat jej spíše formou dopisu tvůrci projektu.

Vážený Leo

Moc mne zaujalo setkání s tebou. Tvá pracovitost, pokora a profesní nevinnost (možná způsobená naivitou studenta).

Díky tomu, že neznám, jak tebe tak tvou práci, mám možnost určitého odstupu a rád bych se s tebou podělil o své dojmy.

Vydal jsi se na tenký led neznámého a pracoval s konceptem. Ve tvé práci je díky tomuto cítit více osobnosti a estetického názoru. Přestaň se obávat a odkryj více ze sebe, z nálad i strachů či obav.

Myslím si. že jádro tématu, není příliš spjato s rozsáhlým tématem globálního oteplování, ale především s odkrýváním vlastního jádra a emocí a transformací tohoto v oděv.

Více se uvolni, především ve způsobu zpracování materiálu a při jeho volbě. Tvá výsledná presentace bude bohatší a získá určitý rytmus.

To jsou spíše přání do budoucna nežli výtky.

Pravidla je nutnopoznat proto, aby jsi si mohl vybrat, která ti vyhovují a která naopak.

To platí jak v přístupu ke krejčovskému zpracování tak tvorbě vůbec (i životě, jako takovém).

Proto se pokus přiblížit proces vzniku kolekce co nejvíce procesu vlastního růstu.

Vyváženost s jakou tvá práce osciluje na ostří mezi produktem a uměním je velice příjemná.

Je to znak zralosti a zdravého pohledu na funkci oděvu v dnešní době.

Kolekce je dobře vystavěna a jako inspirační pohled pro širší využití funguje.

Naznačuje jak by se základní oděvní kusy( sukně, halenky, šaty) daly rozvést ( kabát, kalhoty, tílka…), ve více, či méně extravagantních variantách. Dále je zde naznačeno, jak rozvést technologii zpracování. Tato malá inspirativní kolekce je podle mého jen špičkou ledovce a pravděpodobně vyústí v rozsáhlejší vizi práce s konceptem i střihovou grafičností.

Pro úspěch výsledku, je také nutné zamyslet se nad způsobem, jak eliminovat deformaci architektonických forem pohybem, nebo jak deformace využít.

Tento posudek je pln doporučení a přání, nikoli z důvodu nedostatečné úrovně bakalářské práce Leoše Macenauera. Právě naopak, protože v této kolekci vidím obří

(3)

potenciál , skvělý přístup , vůli posunu i výborný výsledek. Cítím nutnost sdělit svou podporu i dík za tuto kolekci a upřímnost s jakou k práci Leoš přistupuje.

Přeji hodně štěstí, výdrže a odvahy...

1) Tvůj projekt je velmi zajímavý, máš již přestavu jak budeš dále pokračovat?

2) Pokud by jsi měl neomezené finační možnosti, jak by to ovlivnilo kolekci (pokud by ji to ovlivnilo)?

3) Co pro tebe bylo nejsložitejší při řešení kolekce ?

Návrh klasifikace ...A...

V(e) ...PRAZE... dne ...1.5.2010...

...

……… podpis oponenta

práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

FAKULTA MANAGEMENTU A EKONOMIKY Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.. Posudek oponenta

(Na tomto místě oponent práci slovně zhodnotí, uvede připomínky především k obsahu, tedy nejen k formě – není třeba jmenovitě uvádět, že na straně té

(Na tomto místě oponent práci slovně zhodnotí, uvede připomínky především k obsahu, tedy nejen k formě – není třeba jmenovitě uvádět, že na straně té a té

(Na tomto místě oponent práci slovně zhodnotí, uvede připomínky především k obsahu, tedy nejen k formě – není třeba jmenovitě uvádět, že na straně té a té chybí

Vysoká škola : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Martin Zouhar Fakulta: multimediálních komunikací.. Ústav: Reklamní fotografie a grafického designu

(Na tomto místě oponent práci slovně zhodnotí, uvede připomínky především k obsahu, tedy nejen k formě – není třeba jmenovitě uvádět, že na straně té a té

UTB ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací 8... UTB ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací

: Student: Ladislav Kunc Vysoká škola : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.. Fakulta: