• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Hodnocení vedoucího diplomové práce – praktická částJméno a příjmení studentaBcA. Jan VeselskýStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimédia a design / Produktový designForma studiaPrezenční Akad. rok2019 / 2020Název práceIndividuální zadání - Upcyk

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Podíl "Hodnocení vedoucího diplomové práce – praktická částJméno a příjmení studentaBcA. Jan VeselskýStudijní programVýtvarná uměníObor/ateliérMultimédia a design / Produktový designForma studiaPrezenční Akad. rok2019 / 2020Název práceIndividuální zadání - Upcyk"

Copied!
2
0
0

Načítání.... (zobrazit plný text nyní)

Fulltext

(1)

Hodnocení vedoucího diplomové práce – praktická část

Jméno a příjmení studenta BcA. Jan Veselský Studijní program Výtvarná umění

Obor/ateliér Multimédia a design / Produktový design Forma studia Prezenční Akad.

rok 2019 / 2020

Název práce Individuální zadání - Upcyklace Vedoucí práce doc. M.A. Vladimír Kovařík

Praktická část DP Jana Veselského je věnovaná popisu procesu vývoje a výroby prototypu site specific designu – svítidel do prostoru FT UTB ve Zlíně s použitím nepoužívaného nerecyklovatelného laboratorního borosilikátového skla – nálevek neznámého typu, vyrobeného na míru pro výše zmiňovanou instituci před cca 40 lety (str. 27).

Autor dokumentuje proces reprodukcí skic (přivítal bych jejich větší množství i vyšší kvalitu scanu), vizualizací (přivítal bych detailnější popisy – zdůvodnění výběru jednotlivých

vyobrazení), jednoho schématického nákresu a jedné fotografie prototypu (stejně jako u skic bych přivítal větší množství a stejně jako u vizualizací bych přivítal detailnější popis / zdůvodnění výběru jednotlivých vyobrazení).

Vědomí, že vznikají nepoužité varianty „slepé cesty“ je jistě poučné (především pro autora), zde se nabízí otázka, proč právě ta, která je publikovaná a ne jiné?

Na stranách 40–48 jsou popsány jednotlivé typy navrhovaných svítidel a na str. 49 jsou textově zmíněny i další možné aplikace použití vybraných druhů skleněných nálevek.

Vše je doprovázeno vizualizacemi a fotografiemi dokumentující výrobu kovových dílů a zapojení DPS.

V této části postrádám fotografie prototypů, výkresovou (byť schématickou, ale s vyznačením rozměrů) dokumentaci jednotlivých typů svítidel, ergonomická schémata dokladující

správnost volby velikosti a umístění jednotlivých svítidel.

V úplném závěru je krátká zmínka o úspěchu při získání grantu z IGA UTB, který Jan Veselský získal – což je poměrně řídký jev u studentů Mg stupně studia a zaslouží si ocenění.

Předložená diplomová práce byla zpracována velmi samostatně, přesto byl vývoj návrhu a výroba prototypu mnohokrát konzultována. Jan přicházel s alternativními návrhy řešení jak celkové koncepce, tak i s návrhy detailů (viz rozdíl mezi nepoužitými variantami str. 37 a 44 a prototypem).

(2)

Proto považuji za nešťastné, že tento proces, který jak zmiňuji výše, je velmi důležitý především pro autora, avšak zároveň může být inspirativní a poučný pro jeho následovníky, není lépe doložen.

Je mně jasné, že těžiště Janova soustředění bylo především v práci na návrhu vlastního produktu a výrobě prototypů. Stejná míra profesionality se bohužel nepromítá do textové praktické části DP, kterou navrhuji hodnotit C dobře.

Kontrola plagiátorství byla negativní/pozitivní – systém našel shodu 0 %.

Návrh klasifikace C dobře.

V Uherském Hradišti dne 23.8.2020

...

..……… podpis vedoucího práce

Pro klasifikaci použijte tuto stupnici:

A - výborně B - velmi dobře C - dobře D - uspokojivě E - dostatečně F - nedostatečně

* nehodící se škrtněte

Odkazy

Související dokumenty

Markéta Fajová zpracovává v praktické části uživatelské rozhraní s důrazem na zobrazení funkcí asistenčních systémů a chválím srozumitelně

V kapitole věnované vývoji konkrétních dílů finální verze stavebnice kladně hodnotím víru autora ve vlastní schopnosti při nalézání řešení konstrukční a

Úvodní kapitola představuje kořeny, které zásadně ovlivnily zrod výběru tématu herních prvků a vývoj materiálové složky projektu..

V předložené rešerši „pohybových systémů“ (str. 26) autorka tříští text nelogicky do krátkých heslovitých kapitol, které se svým zaměřením opět prudce odklání

Podobných tvrzení, která nejsou podložena argumenty a bohužel ani obrazovým doprovodem, který se nabízí, je v praktické části na můj vkus hodně. Absolutní absence

Tato práce s sebou přinesla nejen úspěchy, ale především objevování (pro autora) nových poznatků: zákonitostí konstrukce (střihu) zavazadla, objevování a

Prvotní náročné hledání alternativních materiálů s požadovanými vlastnostmi prototypů, testování v materiálových zkouškách - to vše shrnuje v pozitivech

Editorem, scénaristou a režisérem publikace je autorka ilustrací Lucie Bindíková, takže lze bez nadsázky říct, že se skutečně jedná o komplexní tvůrčí počin