• Nebyly nalezeny žádné výsledky

Forum Nová Karolina

In document 3 Charakteristika obchodních center (Stránka 37-40)

Forum Nová Karolina se nachází v centru Ostravy, a to konkrétně na ulici Jantarová 3344/4, která spadá pod Moravskou Ostravu a Přívoz. Toto obchodní centrum je nejmladším z vybraných tří obchodních center a zároveň je svým vzhledem také nejmodernějším z nich.

3.2.1 Obecné informace

Obchodní centrum Forum Nová Karolina (FNK) bylo dostavěno a otevřeno roku 2012 a od otevření až do současnosti se jeho podoba nijak zásadně nezměnila. Toto obchodní centrum má tři patra, ve kterých lze nalézt kolem 240 jednotek. Mimo to má ještě dvě podzemní patra, která představují parkoviště pro zákazníky, a to s kapacitou 1500 míst.

3.2.2 Obchody, restaurace a zábava

Naprosto oprávněně je heslem tohoto obchodního centra „FASHION. GASTRO.

ZÁBAVA“. V množství jednotek, které se zde nachází, si na své přijde opravdu každý.

Většina z obchodů je zaměřena na módu, a to různorodého charakteru. Ať už jsou tedy zákazníci mladí lidé, rodiny s dětmi či starší osoby, každý si zde nakoupí vhodné oblečení či obuv pro své potřeby. A obdobně je tomu také v případě stravování. Téměř celé třetí patro je věnováno restauracím, fast foodům, kavárnám a dalším jednotkám, kde se lze najíst či napít.

Mimo velké množství obchodů a restaurací však nabízí FNK také hned několik možností zábavy. Počínaje kinem Cinema City, které přiláká do tohoto obchodního centra nemalé množství zákazníků, přes dětský koutek, kde můžete své dítě s důvěrou odložit a zajít si tak v klidu nakoupit, až po nejrůznější malé atrakce pro děti. Mimo to je FNK jistým lákadlem také pro fitness nadšence, jelikož je jeho součástí velké fitness centrum.

Tím ovšem možnosti zábavy v tomto obchodním centru nekončí.

FNK za normálních okolností pořádá každoročně hned několik akcí různého charakteru a velikostí. Největší akcí, která se během let postupně vyvíjela a rostla, je

Karolina Oktobeerfest. Ta je pořádána každoročně již od roku 2014 v polovině října.

Další velkou akcí je Karolínská pouť, Burger Street Festival Ostrava, Dny Marianne či Shopping Fever. O zábavu zde tedy opravdu není nouze.

3.2.3 Marketingová komunikace Webové stránky

Webové stránky FNK jsou přehledné, aktuální a obsahují všechny důležité informace, které by mohly zákazníky zajímat. Na úvodní stránce lze snadno nalézt ikonku lupy, prostřednictvím níž si zákazník může snadno vyhledat co potřebuje a hned vedle této ikonky se nachází informace o otevřenosti daného dne a momentálně také o tom, co je aktuálně otevřeno.

V čele stránky se pak nachází několik užitečných záložek pro snadnou orientaci.

Mezi tyto záložky patří „Novinky“, po jejichž rozkliknutí se zobrazí veškeré novinky v rámci obchodního centra a také ty, které se týkají jednotlivých jednotek. Další záložkou jsou „Obchody a restaurace“, kde je přehled všech jednotek a zároveň je zde možnost vyhledávat jednotlivé jednotky podle písmena, na které začínají. Samostatnou záložku má na těchto stránkách také „Mapa centra“, která je přehledně rozdělená na jednotlivá patra a lze si v ní různě přibližovat a vyhledávat konkrétní jednotky tohoto obchodního centra. V neposlední řadě je zde také záložka „Kino“, po jejímž rozkliknutí se zobrazí profil kina a informace o něm. A nakonec se zde nachází také záložka „Více“, kde jsou schované méně vyhledávané věci typu dárková karta, zábava, kariéra, kontakty a podobně.

O aktuálnosti webových stránek FNK svědčí to, že při jejich otevření se vždy zobrazí banner akce či kampaně, která v obchodním centru momentálně probíhá a také to, že se zde ukazují neustále aktualizované akce obchodů a restaurací.

Sociální sítě

Pro svou propagaci používá Forum Nová Karolina především Facebook a Instagram. Obdobně jako na webových stránkách, je FNK na obou těchto platformách dost aktivní. A to ať už se jedná o příspěvky, události nebo komunikaci se zákazníky. Co se Facebooku týče, jsou zde přidávány příspěvky týkající se různých akcí OC a také ve velkém množství příspěvky, které slouží pro podporu jednotlivých nájemců OC.

Kromě těchto samostatných příspěvků jsou jednotliví nájemci a jejich akce podporovány

stránkách OC nalézt různé události, které FNK pořádá nebo takové akce, které nějakým způsobem podporuje.

Co se týče Instagramu, zde je FNK aktivní relativně na stejné úrovni, jako na Facebooku. Jsou zde v podstatě pravidelně přidávány různé příspěvky, které se týkají jak samotného OC, jeho akcí či různých aktivit, tak ve velkém měřítku také samotných nájemců.

Stejně jako u Facebooku, jsou skrze tuto platformu prakticky denně sdíleny různé akce nájemců, či jiné aktivity OC, a to prostřednictvím „stories“, neboli denních příběhů.

Ty jsou většinou stejné, jako na Facebooku.

Z hlediska vizuální stránky používá FNK pro propagaci na sociálních sítích především pěkné, smysluplné a aktuální fotografie a videa. V případě obecných informací o dění ve FNK, o právě probíhajících kampaních či o různých akcích je ovšem využívána obecná grafika. Ta se pak vždy liší podle toho, o co se zrovna jedná.

Mimo tyto dvě platformy využívá FNK především v poslední době také YouTube, kde zveřejňuje různá videa. Jedná se především o videa z různých akcí tohoto obchodního centra, ale také videa podporující nové jednotky či představující aktuální kampaň.

Off-line reklama

Forum Nová Karolina využívá ve značné míře pro svou propagaci také off-line reklamu. A to především ve formě různých obecných poutačů podél cest pro auta, které většinou obsahují aktuálně probíhající kampaně tohoto OC, tak také lákajících billboardů na rozmanité velké akce, které FNK pořádá.

Mimo to lze nalézt různé reklamní plachty v těsné blízkosti FNK a také obrovské, svítící a barvy měnící logo tohoto OC, které se nachází na střeše budovy. Značně pak využívá FNK také inzeráty v různých novinách či časopisech, kde jako typický příklad lze uvést „Patriot“. Dále pak využívá FNK reklamy v rádiu, konkrétně především na stanici Helax či Orion a důležitou formou off-line podpory jsou také různé partnerské spolupráce. Pro příklad, Forum Nová Karolina je partnerem Dolní oblasti Vítkovic, která se nachází v její blízkosti. Mimo to mělo FNK již spoustu zajímavých spoluprací se slavnými osobnostmi a lze říct, že v tom bude i nadále pokračovat.

In document 3 Charakteristika obchodních center (Stránka 37-40)